Pris varitioner på vaccin ???
Jag har settat och funderat på om priserna på vaccin på hästar också är olika från kommun, län, veterinär som det är med hundar ?? Jag vaccinerade hundarna nyligen och vaccinerade den ena hos den veterinär som ligger närmast då min veterinär var borta den dagen och de tog 420 kr för kennel hosta sen vaccinerade jag samma spruta på den andra hunden och då tog min veterinär 250 kr hade jag vaccinerat den andra samtidigt hade hon tagit 250 kr för den ena och 180 kr för den andra, är det samma skillnad på häst vaccin ska man kanske sitta och ringa runt och kolla bästa pris innan det är dags jag ska ju vaccinera Puzz nästa vecka, hur ligger priserna på influensa, stelkramp mfl är det skullnad från län, kommun eller olika veterinär tycker det är kul att veta.

Jag har hört att hästvaccin kostar runt 35:- per dos, men jag har förstås inget att backa upp det med. Det är bara hörsägen. Det billigaste hästvaccin jag hört någon betala för kostade 100:-.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Ja, här betalde vi 1100 :- för stelkrampsvaccination av två dräktiga ston i våras! 
250:- för stelkramp och 420:- för stelkramp och hästinfluensa.
Hundarna kostar 300:- att vaccinera. Kennelhosta och valpsjuka.
Pratade med en valpköpare från Kungsbacka. Där betalade de 500:- för samma vaccin till hunden.
vi betalar 200 per dos influensa/stelkramp

#4 Samma för mig 200 kr per dos influensa/stelkramp.

Vaccination minns jag inte vad jag hur mycket jag betalat för, mina skall få påfyllning i höst.
Men det kan skilja ganska mycket på andra saker. Jag var på Skara djursjukhus och på kliniken på Axevalla och gjorde exakt samma sak. I Skara betalade jag 2600:- och i Axevalla 1200:-. Båda är ATG-kliniker, dessutom är veterinären på Axevalla-kliniken den bästa jag någonsin träffat, så valet är i fortsättningen lätt. Det gäller bara att de inte blir sjuka under deras semresterperiod, som förra året.

Vilka skillnader det förekommer för samma saker lite kusligt tänk om man inte kan åka och måste ta ut en veterinär och den enda man får tag på är den dyraste varför är det sådanna skillnader för samma vård och samma vacciner mm, jag fick t ex sy min ena hund vid två tillfällen då hon blivit biten den ena gången var jag till veterinär mottagningen här och de tog 3000 kr för att sy ihop, skriva recept, sedan ett halvår efter vart hon då biten igen ( inte min hund som är dum men hon har blivit på hoppad hon är kolugn) denna gång åkte vi till en ny veterinär jag hört skulle vara bra och hon tog under 1000 kr för exakt samma sak 2 stygn, dränage och pencilin hmmmm mer än 3 gånger så billigt.
En stelkramp+influensa vaccination i vintras kostade mig exakt 629:- men då kostar ju resan säkert hälften (distriktare)

En dos tetanus kostar i tioförpackning 48,80 i inköp ( 10x1 dos= 488 kr), sen är det ju upp till varje vet. att ta betalt.
På mitt jobb kostar valpsjuka hepatit+ parvo och kennelhosta 450 kr åt hund.Enkeldos 220 kr.
Jag har betalat inköpspris hittills, dvs 50 kr precis som May skriver i #9.
Distrikarna här ute tar 350 kr för kombinerad spruta + alla andra kostnader de lägger till. Man får även åka till deras station med hästarna om man vill slippa resa m.m.