Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1597 ggr
InaJacobsen
0

Agility

Nästa helg håller vi i träningar och träningstävling i Västanbäck, Skåne. Nedan finner ni lite info, besök gärna hemsidan http://skanesponnyagility.wordpress.com/ - alla är hjärtligt välkommna att deltaga!

"Välkomna alla nya och gamla agilityfrälsta!

Nu satsar vi internationellt och numera har vi ett samarbete med Sveriges första internationellt godkända tränare och domare – Kajsa och Amanda Wipp!
Vad som är nytt är att de internationella reglerna handlar om kroppsmedveten agility och målet är att hästen ska gå lös bredvid handlern och utföra de hinder och utmaningar som väntar. Eftersom det inte bara är att släppa hästen lös och hoppas på det bästa kommer vi att ha en hel helg där Kajsa och Amanda kommer gå igenom grunderna i kroppmedveten agility med utgångspunkten ”Din häst har något att säga”, därefter provar vi på våra egna a-ponnysar och avslutar på söndagen med en träningstävling – passar både för nybörjare och för er som provat på tidigare! Kan ni inte båda dagarna så gör det inget, det går lika bra att medverka endast lördag eller söndag."

**Lördag 16 juni – Träning och teori
**Start kl 10:00 i Västanbäck, Ö Tommarp

Med utgångspunkten ”Din häst har något att berätta” kommer vi få en grundlig teorilektion av Kajsa Wipp där vi går igenom grunderna i kroppsmedveten hästagility, hur vi kontrollerar hästarna utan tvång eller utrustning.

Efter teorin har vi äter vi en gemensam lunch (ingår i priset) och fortsätter därefter med den praktiska delen där vi övar på allt vi lärt oss under förmiddagen.

**Söndag 17 juni – Träningstävling
**Start kl. 10:00 i Västanbäck, Ö Tommarp

Träningstävling, med Kajsa och Amanda Wipp på plats, där alla startande får rosett och hederspris!

Kostnad för båda dagarna är 300Kr alt 150Kr/dagen – betalning sker på plats! Anmälan skickas till inajacobsen@live.se och i anmälan ska det stå med namn och ålder på handler och ponnyn, , kontaktuppgifter samt om man kommer deltaga båda dagarna eller ej. Sista anmälningsdag är 11 juni.

InaJacobsen
0

Är det någon som undrar över något är det bara att maila Glad

Ove-D
1

Vad roligt att så så många olika hinder och så många olika färger på ponnyerna! :-)

InaJacobsen
1

Ja här är det blandad kompott på såväl ponnysar som hinder, makalöst kul har vi också :)

camilla69
1

Finns det någon som håller på med agility i Boråsområdet med omnejd ?

Har funderingar på att börja med min shettis men skulle gärna träffa någon & prata & kanske titta lite :-)

cBrodin
0

Gud va kul! Har min shettis utanför Svedala/Skurup så inte allt för långt borta.
Känns som jag får lära mig köra antingen släp eller hästlastbil snart så vi kan vara med någon gång, tror han skulle älska agility.

InaJacobsen
0

#4 Jag har inga kontakter i Boråsområdet, men hoppas du hittar några som vill starta upp det med dig! Bolla idéer kan jag hjälpa till med över mail inajacobsen@live.se

#5 Nej det är ju inte långt alls! Vi kommer ha en tävling i augusti igen, håll utkik på vår hemsida skanesponnyagility.worspress.com, där kommer det dyka upp info innom kort! Kanske man ni samåka med någon om de inte löser sig med transport?Skrattande

sofiek90
0

#4 Det har vart träningar på Orust under våren, håll koll på shetland västs hemsida inför hösten. Det är ju en bit från Borås, men betydligt närmare än Skåne Flört

MVH

Sofie

Assim
2

Vi är en grupp som arbetar med att dra igång aktiviter i Shetland Västs regi i Älvsborg och Skaraborg, tyvärr går det lite segt men i planerna finns att vi skall bjuda in alla bruksintresserade med eller utan ponny till en liten "inventeringsträff", så att vi får lite grepp om hur många det finns som vill vara med på våra aktiviter och vilka grenar vi skall satsa på och på vilken nivå vi skall ha på våra tränare. Det skulle också vara kul att bara lära känna varandra och få umgås och prata lite häst.

Tills dess så är du välkommen att hälsa på hos mig, vi bor utanför Ulricehamn och satsar vid sidan av uppfödningen på bruksbiten, körning, agility, handlerhoppning mm.

Du kan maila mig på shetlandbirgitta@hotmail.com alt smsa på 0707-257818.

Ta gärna med intresserade vänner och även vänner utan ponny för de får så gärna träna med våra. Välkommen Birgitta, Hannigarth Shetland