Höstens hingstpremiering
Här finns info om hur man anmäler och var den blir 
Delad glädje är dubbel glädje :)

Lagom långt till Laholm :-)
Notera också att större delen av anmälningsblanketten går att fylla i direkt i datorn. Det som inte går att fylla i är om ett eventuellt bruksprov ska vara ridprov eller körprov samt dom två ställen där signatur krävs (vilket är förtydligat med en streckad linje, istället för en heldragen.
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Puttar upp !!
Det är endast denna veckan kvar att anmäla !
skynda er nu att anmäla era hingstar.
Håller på och knopar ihop anmälan!!!!!!!!!
Ska bara få skrivaren att funka annars tror jag att jag har allt klart. En liten fråga bara, är det obligatoriskt att göra bruksprov eller, då han har meriter från travet?
#5 Bruksprovet är frivilligt!
Men det skadar ju inte att skriva med att han är startad på travet.
Delad glädje är dubbel glädje :)
#5 Du måste bifoga en resultat lista från travet för att det ska godkännas 
Räcker det inte med att man skriver in hans resultat från travet under meriter. Eller måste man ha någon specifik lista ifrån SPTF?
För jag har skrivit med dem under meriter i dagsläget.
#8 Skicka med en resultatlista från SPTFs hemsida så räcker det.

Kopia på passet, ska inte det göras längre ??
#10 Behövs inte längre, vi har ju reg nummer och webstamboken så det får räcka :-)
Nu är anmälan inskickad och betald 
en liten undran bara - om någon som vet svaret har lust att svara:
HUR har man tänkt när man lägger sista anmälningsdag på en söndag?
Det är ju så många som, liksom jag
, alltid är ute i sista minuten och om sista minuten innebär att man måste posta 3 dagar före sista anmälningsdag så blir det konstigt.
I min tankevärld (med nära anhörigs dödsfall i maj och intensivt nattjobb på heltid, första jobbveckan den här veckan = snurrig värre…) har jag haft helgen på mig att få klart pappren och posta dem, men jag insåg idag att så inte var fallet. Så jag får väl snällt köra omvägen runt Västerås på vägen hem från Stockholm på söndag, antar jag…
Jag skyller inte på någon annan än mig själv, jag bara undrar av ren nyfikenhet hur man har tänkt, varför man valde just den dagen som sista anmälningsdag?

Anna, det är säkert lugnt om du lägger det på lådan på söndag, då är det framme på måndag el tisdag.
#14 Då är det dubbel anmälningsavgift som gäller enligt proppen." Anmälan och anmälningsavgiften skall vara SSS tillhanda senast 1 juli". Om inte proppen gäller avseende när anmäla ska han inkommit, varför finns då skrivningen om när anmälan och anmälningsavgiften skall vara SSS tillhanda?
Det är ju flera evenemang utställningar mm som har sista anmälningsdag på en helg, detta är ganska märkligt. Hur har man tänkt?
Veritas odium paretFörvånad

Kanske för att få folk att känna att de varit ute i god tid, när de blir tvungna att skicka anmälan två dagar före sista anmälningsdag? 
Förstår inte riktigt att det måste ses som ett problem. Det är ju inte nödvändigt att vänta till precis sista dagen…
Fast om anmälan går ut en söndag är det väl måndagen som gäller? Så är det ju med allting annat. Ska man få en utbetalning och det är en lördag får man det på fredan, är det en söndag får man det på måndagen.
#16 Jag håller med dig… Få tummarna loss istället och sänd in anmälan. Här försöker jag få in allt i god tid för ens egen nervositets skull
Medarbetare på djurskydd.ifokus

Vad jag aldrig lyckats förstå inom shetlands världen är varför man alltid ska göra det så svårt för varann. Varför alla pekpinnar? Vad spelar det för roll om anmälan är inne någon dag för sent? Varför inte hjälpa istället för att stjälpa?
Jag tror inte styrelsen bryr sig så mycket om anmälan kommer någon dag försent. Måhända jag har fel.

#18, Så sant. Tack.
Om ni anmälningstiden ligger på en söndag, måste vi ju ta de anmälningar som kommer någon dag efter helgen också.

#18, 19
Blir inte riktigt klok på detta resonemang… Regionalföreningarna har väldiga problem med att få utställarna att anmäla i tid, vilket leder till att utställningarna blir mer och mer tungjobbade. Och så gör SSS en grej av att det inte spelar någon roll om anmälningarna till deras arrangemang är lite sena…
Sällar mej därmed till klagokören: Hur tänkte ni där?

Pernilla, om du t ex tar Holland och den stora utställningen som ska vara, med 1000 anmälda. Skulle du inkomma lite sent med anmälan pga något så är dom aldrig omöjliga. Går det inte så går det inte … men finns det möjlighet så gör dom vad dom kan. Därmed inte sagt att alla kan anmäla hur sent som helst.
Det jag menade var att man kanske kunde vara lite mer humana mot varandra och i synnerhet när man inte har så mycket anmälningar.

#20, jag menar mest att det har nog blivit en miss att lägga sista dag på en söndag. för då har man ju faktiskt fram till den dagen att betala o skicka, men det kommer ingen post på söndagen !
Jag gjorde ju samma sak till den utställningen jag har ansvarar för.. satte en fredag, det blir ju samma sak. man kan anmäla den dagen, men det kommer ju inte fram förrän måndagen..
Men vi får kolla över det så det blir rättvist för alla.