Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 430 ggr
zettan
0

god morgon god morgon 9 Juni

morrn morrn

vilket underbart väder. Solen skiner och fåglarna kvittrar. Det är redan 23 grader varmt ute. Idag har ja laddat upp med en bra bok och ska sätta mig i hagen hos Zettan i solstolen hela dagen. Ska bli skönt att ta de lugnt i hagen idag. Bara studera sin lilla pålle.

till kvällen blir de fortsatt lugnt.

ha en bra dag/Sandra

Frida-E
0

God morgon! Här blir det fest hela dagen då min lillasyster tar studenten. Ska bli kul att träffa alla vänner och släktingar men man kommer ju flyta bort i solgasset…

Annette
0

Vilket härligt liv du har Zettan. Ska vi byta för några veckor ;)

Jag jobbade 13 timmar igår. Blev inte klar, så nu får jag ta med mig ungarna och åka tillbaka idag. De sista av de 1800 penseérna skall upp, grusgången krattas och sen är det väl bäst att stänka på lite vatten också. På nästa ställe är en stor gräsmatta i behov av trimning och klippning i helgen. Jag hoppas jag kan ta det i kväll, så åtminstone morgondagen blir fri från arbete. Sen är det ju hästar och ungar som skall skötas också. Hemmet behöver städas, men eftersom gubben jobbar natt hela helgen sover han på dagarna, så då kan jag inte bröta runt hur som helst. Får väl bli städning i natt Fundersam. Just det, kylskåpet behöver visst fyllas på också.

Nu är det för rörigt. Men det blir väl bättre när sommarblommorna är planterade, häckarna klippta och hö´t inne. Åtminstone hoppas jag det.

Ha en bra dag, vare sig ni befinner er i solstolen eller potatislandet ;)

SannaHolmgren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon. Jag är så trött, gäspar hela tiden, hästarna har precis gått och ställt sig i skuggan, och snart ska vi åka och bada i sjön. Första sjödoppet i år, undrar om det är kallt.

sanne
0

Go morgon

Har redan varit iväg o idkollat några fina hopp hästar.. ska städa upp lite sen ska man väl försöka vara ute i den "hemska" värmen, det kommer lite ston idag, så jag ska ta in hingstarna en stund på dagen så dom får sova o äta lite.

Barnen vill säkert åka o bada, men vi får se vad tiden blir, annars får dem bada hemma idag. Ha en skön dag allihopa

Tigrou
0

God eftermiddag!

Precis hemkommen från travet Primör har klarat sitt kval kanske ingen topptid men det var bara andra gången han var på travbanan. Jag är så stolt över min lilla häst han gör allt man ber omGlad Nu ska jag lägga mig en stund i solstolen och slappa sonen har redan somnat utmattad av alla hästar och traktorer. Han har idag sett stooora traktorer om man jämför med de tre som vi har. I kväll blir det nog premiär dopp tror jag…..

SannaHolmgren
0

Nu har vi just kommit hem från sjön. Det var jättevarmt i vattnet, ska bada resten av sommaren, tror jag,

Milla
0

godmiddag!

Nu är jag inne en liten stund, har fixat med vattenslangar till hagarna, hämtat staket stolpar, och lite annat smått och gott. Är nu helt slut, värmen knäcker en.

Har suttit i hagen en stund och mysst också.

I kväll ska vi ner till killarnas hage och fiska och sen blir det en DVD film senare.

Ja just det måste tydligen uppdatera hemsidan också för där finns gnälliga folk som klagarCool eller hur Sanne??? hehehehehehe

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

CamillaAndersson
0

God middag!

Idag ska jag iväg och kolla på en åring. Skäckhingst.

Charlotte-J
0

God Eftermiddag!

30 grader varmt och regnet öser ner, kan det bli härligare Cool

Amor vincit omnia Kyss

VeronicaP
0

#9 låter skönt , här är det 30 grader varmt och vindstilla

Annette
0

#9. Antingen yrar du av värmen eller också får du ta och skicka hit det där regnet Flört.

Charlotte-J
0

#11 Nej jag yrar nte, vad jag vet. Eller kanske förresten efter att ha kokat nästan 10 liter Rabarbersaft Flört Nejvars, regnet har redan fart vidare men det hade gärna fått vara kvar här över ett tag till.

Amor vincit omnia Kyss