Vilken färg är hon?
Är lite osäker vad detta sto har för färg, skäck är hon ju men vad för sorts skäck? Tycker ju inte att hon ser ut som en brunkäck eftersom det är mer brunt/grått.
Någon som har förslag på vad hon är? :)
Vacker är hon iallafall! trots att bilden inte gör henne rättvis:)
/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus
Den är musblackskäck.
Skulle också tippa på homozygot. Vad är det för stam på den?
Jo det var jag inne på också men var lite osäker på om det fanns nåt som hette musblackskäck. Men då vet jag! :)
Jo jag skulle tro att hon är homozygot för skäck, hon har haft 3 föl och alla har vart skäck. Hon är på betäckning med en fuxhingst nu så vi får se vad det blir av de! :)
Vet inte vad det är för stam på henne då det är en häst på jobbet så har inte full koll på det där, förmodligen är hon inte helt renrasig shetlandsponny heller, ser inte riktigt ut som de om man tittar på benen och sen är hon 103 cm hög.
/Elin

Inte alls säkert att hon är musblack. Min James Junior har också den färgen men han är rödskäck, men sk."mushroom". För intresserade hänvisar jag till stamboken.

Jag håller med Linnah om att det ser ut som en musblackskäck. Mörkare "mask" i ansiktet, svarta örontoppar, svart lugg och svart i svansen.
Färgen på kroppen kan nog påminna om din mushroom, men jämför din ponnys ansikte och dennas. 
Det här är inte en mushroom.
På en black är de färgade håren mörka på översidan och ljusa på undersidan, så vänd pälsen och titta efter. Ser ju inte ut som om man kan se någon ål 

TS; har du någon "huvudbild"?
#7 Nej nån ål har hon inte, blev lite osäker nu men är ganska säker på att hon inte har en ål, om hon har är den väldigt svag och går inte längs hela ryggen. Men nej, är ganska säker på att hon är helt vit längs ryggen.
Min syrra trodde att det inte kunde kallas black om de inte har ål?
Men söker man på google på Musblackskäck så dyker det ju upp shettisar och andra hästar utan ål som kallas just musblackskäck.
/Elin
Det är klart att hon inte har någon ål eftersom hela hennes rygg är vit. Tittar man däremot i luggen eller svansen så kan man sannolikt se att den är mörkare i mitten än utåt, eftersom det är "fortsättningen" på ålen. Titta på kanterna på öronen, så har hon en typisk mörk öronbräm som blackar har. Tyvärr har hon ju vita ben så man inte kan se ev. zebraränder.
Hon är musblackskäck. Om det fanns den minsta tvekan innan (vilket det inte fanns hos mig) så bör den vara borta efter bilden på huvudet.
#12 Då vet jag! :) Lärt mig lite nytt också!
/Elin