Sälja till Usa??
Jag har lagt ut min lilal kille på hästnet och nu är det en familj i usa som vill köpa honom. har någon erfarenhet av att sälja till usa?
Det finns flera bluffmakare som säger sig bo i USA. Sen vill dom veta ditt personnummer, konto nr osv… Mycket är bluff
Medarbetare på djurskydd.ifokus
Säkert Bluff, är det samma som höred av sig till mig så kommer han säga att han skickar sin agent och en check till dig.
kommer ni ihåg vad han hette för den här heter Bryan oldo.
oj ser nu att jag har 2 profiler…
James Jerry
man blir så himla osäker… hur man ska göra…och denna snubbe vilja lägga överpengar direkt…och ville ha mina kontaktuppgifter.

Har också fått annonssvar från en Bryan Oldo som sade sig vara i amerikanska marinen. Han skulle skicka sin skeppare att hämta hästarna :/ Blev uppmanad att skicka kontonr mm. Typisk skojare.
Har även fått annonssvar tidigare från någon som sade sig vara kapten på uppdrag i Afganistan. Där hade han kommit över en massa pengar som han ville föra över till Sverige. Han mailade en låååång berättelse om detta. Har knappast något med hästannonsen att göra.
Jag brukar få förfrågningar från Finland, svarar inte på något…
#6 ge för allt i världen inte ut dina kontouppgifter. Det måste gå att ordna det ekonomiska på annat sätt. Paypal?
Jag har inte lämnat ut något för det känns skumt alltihopa…
#7 ja precis så skrev han till mig oxå…han verkar konstig…
#3 Fick också mail från en Bryan Oldo. Ville köpa mina fölisar, 4 st med en gång och skulle skicka sin skeppare o hämta upp dom och jag skulle lämnade ut mitt kontonr adress mm.
Naturligtvis så ställde jag en del frågor o har inte lämnat ut något kontonr el något annat iheller ,har inte fått svar än och som jag gissade från början så är det en skojare.
Har fått en del sådana mail under årens lopp.
#8 varför inte? Finland brukar vara seriöst
Jag har fått mail där det står att de är intresserade av min vara jag har till salu… suck
Medarbetare på djurskydd.ifokus
#8 Ja,jag tror nog också att Finland är seriöst ,flera shetland uppfödare har ju sålt sina hästar dit.
Det går inte att säga att ett eller annat land är seriöst. Det finns folk till allt överallt. Jag svarar inte alternativt säger nej till förfrågningar från andra länder eftersom jag saknar erfarenhet av export, tycker det är svårare att kolla upp seriositeten och mycket annat.
Lät mysko! Men sälj till någon i Sverige om du är osäker, skulle jag gjort…Speciellt när det handlar om en familjemedlem som man kanske vill hälsa på då och då i det nya hemmet? :)
Som flera andra tidigare skrivit sälj inte eller lämna inte ut några uppgifter så som personnummer eller konto nummer om det verkar det mindsta skummt. Jag jobbar med försäljningshästar och får ofta sådana mail. Nu sist var det en kapten som hade varit i afghanistan och kommit över massa pengar ( 20 000 000 ) us dollar som han ville dela med mig men han behövde ett "säkert" sätt att få dem till europa och det skulle vara genom att köpa min häst… Det var det ena sjuka efter det andra, om oskyddade telefonlinjer m.m. så det finns många skojare likväl som det finns många seriösa men var försiktiga!
Den där Bryan Oldo har mailat till mig 2ggr på samma ponny.. (hade bara bytt bild i annonsen) Han mailade även till Maria i samma veva.
Skrev samma till oss, skulle föra över pengar direkt ville ha kontouppgifter mm
jobbade i marinan och skulle skicka en agent och hämta hästen.. säkert exakt samma tugg som han skrivit åt er andra.
Väldigt skum typ! Verkar helt klart bara vara ute efter kontouppgifterna.
Jag hoppas verkligen ingen går på detta och uppger det sitt kontonr!
Han har mailat mig också .. bara lurendrejeri … Hoppas INGEN ger ut ngn info om sig själva lr kontonr..
Ingen ide att svara ens på mailet..
Medarbetare på Gotlandsruss i fokus
Av ett russ blev det russigt värre 
Har också fått mail av denna. Slänger det direkt.

Så här ser mailen som man kan få
Namn Engr. Bryan
> > Tel
> > E-post Bryanoldo@gmail.com
> >
> > Meddelande
> > Hello, I just want to know if the Horse listed above its still available
> > for sale and want to know the current condition of this Horse. Also get
> > back to me with last price you can sell it. reply to my privet mail
> > address bryanoldo@gmail.com
> >
> > Awaiting your response.