Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 3043 ggr
Miica
0

Renovera transport

Hej på er!
Kan tänka mig, och hoppas på att det är flera av er som har renoverat en hästtransport!

Jag har nämligen fått tag i en transport som jag måste renovera.
Så ajg behöver tips på vart jag kan hitta material till golvet, vad är bäst att ha?
Vart kan man hitta gummimatta?

Sen blir de lite småfix med el etc. Samt stödhjul, eller de hjulet som sitter där fram, vart kan man hitta sånt?

Tacksam för ideer och smart lösningar :D

Även tänkte mig att jag ska göra ngn mer lösning för att få ner frambommen lite lägre.

[Shettisar]
0

Golvet hittar du hos byggfirmor.Matta har jag sett att bland annat Boj vagnar har.Ibland annonser på blocket. Finns också flytgolv man lägger själv.Stödhjul finns hos bland annat Biltema,Jula,Nordpost etc.Formplyfa är det till både golv och väggarFlört Jag kommer tyvärr inte ihåg tjockleken vi har på golvet men det vet byggfirman när du ska köpa.

Eftersom vi byggde om vår anpassad till shettisar så sänkte vi bomhållaren fram genom att borra nya hål i ramen.

Miica
0

Tack! Funderar på om det går att anpassa mer för shettisar, tex, göra typ tre bås fast på kortsidorna? Är de några som har idéer och lösningar på de med mellanväggar etc.

SandraO
1

Följer tråden!

Men jag har själv hittat "stödhjul" på tex JULA.

Bommarna fram kan man sänka om man borrar nya hål för fästen i ytterväggen.

Ska göra detta själv på min fast på "linorna" bak. Då vi ej har bommar så ska jag göra nya kedjor i slang bak för att få mer stadga i dem.

[Shettisar]
0

Tror det är säkrare att borra i ramen då väggarna annars kan ge med sig med tiden .Den väger en del själva bommen.

SandraO
0

#4 Det var tanken i ramen, fel beskrivet av mig :)

[Shettisar]
0

Här hittade jag lite smått och gott till släp…

[Shettisar]
0

Här är flytande gummi golv.

[Shettisar]
0

Här är gummi mattor

Silenos
0

Här kan man följa en helrenovering av hästtransport. Många tips/råd. http://ridsport.ifokus.se/articles/4d713e25b9cb462244054b78-renovering-av-ett-hastslap

[Shettisar]
0

Samma modell jag renoverade och som jag fortfarande äger.Suveränt släp,men min har helgalvad ram så den rostar aldrig.Shettis anpassad dessutom så jag är helnöjd.Dock målade jag bara taket invändigt.Men visst blir de fina efter renovering Skrattande

SandraO
0

Någon som vet vart man kan hitta mellanväggar och bommar?

Har en reko trailer med fungerar säkert med annat märke också typ trane eller kylinge….

Tappat bort länken till min bästa sida för transport delar!!!!

[Shettisar]
0

Han har säkert det du söker.

Reservdelar