Bruksklasser i Falun 15/7
Anmälningstiden för Shetland Nords bruksklasser i samband med utställningen på Sveden, Falun den 15 juli närmar sej. Anmälningstiden utgår den 15/6, men det går även att efteranmäla mot en något förhöjd anmälningsavgift.
Klasserna som anordnas är:
- Riden och tömkörd Caprilli
- Körd Precision
- Agility (vid hand) - Clear round och tävlingsklass
Fullständig proposition bifogas.

Programmet för caprillin.

Hinderdelen i caprillin.
Detta är en ungefärlig skiss! Portar/hinder kommer anpassas så att programmet kan ridas/tömköras utanför dem.
Jösses vad kul!! Jag hade inte en aning om att det var bruksklasser i Falun! Då blir barnen glada! 

Puttar, så ingen missar att det även är bruks i Falun. Inte så många anmälningar alls än…

Har skrivit i mina och lägger dom på lådan idag 

#5 Mottagna! 
En sista påminnelse om brukset då. Jag tar emot anmälningar även i början av veckan (v.25), innan katalogen går i tryck. Det går även att efteranmäla efter det till en förhöjd avgift, se propositionen i #0.

Startlistor och information finns i utställningskatalogen som är på väg till deltagarna i detta nu. Pga en efteranmälan, har dock startlistorna i tömkörd caprilli och precisionskörning uppdaterats (i agilitytävlingen tillämpas drop-in start). Tror att det kan uppskattas av de som startar flera ponnyer…
Aktuell startlista bifogas.

Liten fundering. Hur höga är hindrena i hinderdelen i caprillin? Eller ser det bara ut som "hinder" i banskissen?

#9 Det är upphöjda cavalettibommar.

Eller cavaletti är kanske namnet på upphöjda bommar..? 
Det rör sej iaf om ungefär en dm.

Då är jag lugn igen :-) Hur fungerar det med föraren i hinderdelen? Ska den också genom/över portar/hinder eller får man gå brevid?

#12 Genom portarna, valfritt över eller vid sidan av hindren.

Då den stora ridbanan kan komma att behövas som parkering, räknar vi med att caprillin och precisionskörningen går i ridhus. Agilitybanan planeras vara strax utanför på den lilla ridbanan.
Eftersom banskissen för precisionskörningen är klar, passar jag på att lägga ut den. Portarna kan komma att anpassas i verkligheten, men själva bansträckningen framgår iaf.
Himla väl förberett, Pernilla! Bra med så tydliga regler så att man vet innan hur "extrapriserna" beräknas, och väldigt snygga startlistor!

#15 Åh, tack för de orden! Är ju fortfarande rätt grön på detta, men vet ju hur jag själv skulle vilja ha det om jag tävlade. ;-)

Blir det dåligt väder, ställer vi upp agilitybanan i ridhuset efter den körda precisionen. Men vi hoppas på fint väder, eller iaf uppehåll. 

På grund av att en ponny inte kan komma till start, så har startlistan för den tömkörda Caprillin uppdaterats. Agilityn påverkas inte eftersom det är drop in-start.

Tack för en trevlig dag och framför allt tack för dom fint ordnade brukstävlingarna. 
STORT tack för dom roliga och bra brukstävlingarna i dag!! Även tack för dom fina priserna!! Verkligen uppskattade!! Tusen tack! Hoppas på fortsatt bruks