Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 13-bruks
Läst 1601 ggr
PP
0

Bruksklasser i Falun 15/7

Anmälningstiden för Shetland Nords bruksklasser i samband med utställningen på Sveden, Falun den 15 juli närmar sej. Anmälningstiden utgår den 15/6, men det går även att efteranmäla mot en något förhöjd anmälningsavgift.

Klasserna som anordnas är:

• Riden och tömkörd Caprilli
  • Körd Precision
  • Agility (vid hand) - Clear round och tävlingsklass

Fullständig proposition bifogas.

PP
0

Programmet för caprillin.

PP
0

Hinderdelen i caprillin.

Detta är en ungefärlig skiss! Portar/hinder kommer anpassas så att programmet kan ridas/tömköras utanför dem.

Kida
0

Jösses vad kul!! Jag hade inte en aning om att det var bruksklasser i Falun! Då blir barnen glada! Glad

PP
0

Puttar, så ingen missar att det även är bruks i Falun. Inte så många anmälningar alls än…

Lauth
0

Har skrivit i mina och lägger dom på lådan idag Skrattande

PP
0

#5 Mottagna! Skrattande

En sista påminnelse om brukset då. Jag tar emot anmälningar även i början av veckan (v.25), innan katalogen går i tryck. Det går även att efteranmäla efter det till en förhöjd avgift, se propositionen i #0.

PP
0

Startlistor och information finns i utställningskatalogen som är på väg till deltagarna i detta nu. Pga en efteranmälan, har dock startlistorna i tömkörd caprilli och precisionskörning uppdaterats (i agilitytävlingen tillämpas drop-in start). Tror att det kan uppskattas av de som startar flera ponnyer…

Aktuell startlista bifogas.

PP
0
Lauth
0

Liten fundering. Hur höga är hindrena i hinderdelen i caprillin? Eller ser det bara ut som "hinder" i banskissen?

PP
0

#9 Det är upphöjda cavalettibommar.

PP
0

Eller cavaletti är kanske namnet på upphöjda bommar..? Obestämd

Det rör sej iaf om ungefär en dm.

Lauth
0

Då är jag lugn igen :-) Hur fungerar det med föraren i hinderdelen? Ska den också genom/över portar/hinder eller får man gå brevid?

PP
0

#12 Genom portarna, valfritt över eller vid sidan av hindren.

PP
0

Då den stora ridbanan kan komma att behövas som parkering, räknar vi med att caprillin och precisionskörningen går i ridhus. Agilitybanan planeras vara strax utanför på den lilla ridbanan.

Eftersom banskissen för precisionskörningen är klar, passar jag på att lägga ut den. Portarna kan komma att anpassas i verkligheten, men själva bansträckningen framgår iaf.

Linnah
0

Himla väl förberett, Pernilla! Bra med så tydliga regler så att man vet innan hur "extrapriserna" beräknas, och väldigt snygga startlistor!

PP
1

#15 Åh, tack för de orden! Är ju fortfarande rätt grön på detta, men vet ju hur jag själv skulle vilja ha det om jag tävlade. ;-)

PP
0

Blir det dåligt väder, ställer vi upp agilitybanan i ridhuset efter den körda precisionen. Men vi hoppas på fint väder, eller iaf uppehåll. Flört

PP
0

På grund av att en ponny inte kan komma till start, så har startlistan för den tömkörda Caprillin uppdaterats. Agilityn påverkas inte eftersom det är drop in-start.

Cumulus
0

Tack för en trevlig dag och framför allt tack för dom fint ordnade brukstävlingarna. Glad

Kida
0

STORT tack för dom roliga och bra brukstävlingarna i dag!! Även tack för dom fina priserna!! Verkligen uppskattade!! Tusen tack! Hoppas på fortsatt bruks Flört