färg på fölet

På första bilden skulle jag sagt fux men så ser jag på andra bilden att fölet ser väldigt svart ut i svansen vilket borde betyda brun… hm…
Den har brun som grundfärg, men den ser ut att ha vitt på benen fram samt en vit fläck på rumpan + ev svansen? I så fall är den brunskäck. Är det Skäpperöds Sepbastian som är pappa? Det skulle inte vara orimligt med tanke på den minimala teckningen i alla fall…

Om den har den vita fläck på rumpan som den ser ut att ha, samt vita fötter, då är den definitivt skäck, och jag skulle säga brun, alltså brunskäck. :)
Hur såg förra årets föl ut som alldeles nyfödd?

Du som kan lite om färger. Hur ser du att han är brun, pga. manen (+svansen)?
Har tyvärr ingen bild på han som nyfödd. Han är 2 dagar gammal på bilden ovan. Något speciellt du syftar på?
Är det inte svansen som är svart på andra fotot eller är det en skugga? Kan du lägga ut en bild på svansen?
Anledningen att jag frågade om förra årets föl var för att de har så olika nyanser, hade varit intressant att veta hur den såg ut som nyfödd.
Att den är brun avgörs för mig främst pga man och svans, men också på nyansen i övrigt liksom nyansen på nedre delen av huvudet och benen. Helt bombis är jag förstås inte, det finns fuxar med riktigt mörk man också, men ganska tydligt tycker jag ändå att det är. Det är lurigt med ljusa bruna när de är nyfödda, eftersom benen inte är svarta än. Vänta några dagar så kommer det nog att bli tydligare. Kolla gärna flera av Thiffanny & Ellinors föl, t.ex. The Next Episode var rätt ljus som föl, eller deras gamla fotoalbum på fölen.

Jaha okej. När han föddes var det ingen tvivel om han var brun(skäck). Han såg ut som dom "brukar" se ut och var inte så ljus som årets föl.
Ska dit på söndag så får spana in honom då, även försöka ta bilder :)

10 och 12 ser helt klart ut som grundfärgen är brun då det är svart i svansen… Men vilken ljus lugg det är på 11!

Du har en brunskäck! 
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Vilket fint föl! Grattis till den