Ställa ut valack?Svara fort
Hej jag har köpt en shettishingst som vi ska ta hem i augusti men vi kan inte ha honom som hingst pga stallet han ska va i är fullt med ston…….
Men kan man ställa ut en shettisvalack på utställning?
Svara fort

Ja, det kan du !
Tack,men kommer man få mindre poäng?

Ponnyn får de poäng den förtjänar oavsett kön.
ok
Jag hade en hingst, jag fick flera ggr 38p när jag visade honom som hingst, efter kastration har jag ställt honom som valack 2 ggr, 39 p och 42p även championvalack har dom resultaten blivit då..
det beror ju alldeles hur hans exteriör är, min tappade hull iom att han stressade som hingst, och det drar ju ner ,som valack njuter han av livet mer..
#5 Vet inte vad "blåvit" står för… Men det var en fin rosett… ofta är de enfärgade…
Dessa rosetter kan du vinna:
Blå/gul = Guld 40 - 50 p
Blå = Silver 35 - 39 p
Gul = Brons 30 - 34 p
Delad glädje är dubbel glädje :)
Jag ställer ut mina 2 valacker och den ene har blivit champion 4 gånger med bla 41 & 42poäng . den andra blev champion i lördags med fiba 42 poäng och gick 5:a i Bis ringen, så klart att du ska visa din valack :) Lycka till!!
Vad innebär blåvit rosett? Finland?????
Blåvit brukar i Sverige betyda Clear Round i hoppsammanhang…
Är inte Clearround grå eller silverfärgad rosett????
Men på en utställning kan hon inte vinna en rosett som i #5 väl?
Jag bara hittade en rosett
orkade inte leta mer *gäsp*
#14 om det är rosetter rent allmänt du menar så JA då kan du vinna det. Du kan även i vissa fall vinna plakett eller andra sponsrade vinster. Som grimma, mugg eller annat…
#12 Blå-vit är clear round.
Är båda dessa fel?
#17 Jag talar bara av egen erfarenhet då både jag och mina båda döttrar alltid fått blå/vita vid Clear roundhoppningar.
Yngsta dottern senast i november… Men ridklubben kanske gjorde fel, vad vet jag. Det enda jag vet är vad hon deltog i för klass och färgen på rosetten som hänger på väggen i hennes rum. 
Efter en sökning på Google och TR l, Gemensamma bestämmelser så hittar jag bara följande i Kap IV, Mom 142:" I avdelning B och i clear round kan särskilda rosetter delas ut."
Cleraund rosetter är ofta olika nu förtiden tror jag
. Vit blå, vit lila, blå röd. Ja, alla tänkbara roliga färger har vi fått.
#19 så har jag också fattat det som…
9#Tack så mycket!