Generalmönstring 2013 ???
Är det någon som vet om/när det blir Generalmönstring ?
Platser mm ?
En tilläggsfråga… De hingstar som visas 2012, visas de om 2013 om det då är generalmönstring?
Medarbetare på djurskydd.ifokus
#1 Det brukar vara som så att de som blir godkända 2012 får G tom året efter, dvs de ska visas på premieringen igen 2013, då har de tidigare inte behövts visas på GM i alla fall.
Delad glädje är dubbel glädje :)
Är det inte 2014? GM var 2009 och numer vart femte år trodde jag… Har inte hingstarnas papper här så jag kan kolla dock.
Läste i mina hingstars papper och där står det att dom har G till och med 2014, måste väl betyda att Generalmönstringen är då :-)
Amor vincit omnia 
#4 Det var väl det jag hade för mig :-)
Senaste mönstringen var framflyttad ett år, det skulle varit 2008 egentligen.
Veritas odium paretFörvånad
#2 Ja men de som visas som 4 åringar som nu då, 2012… ska de visas 2014 på GM då? trodde dom fick 5 år som alla andra? Jag fattar inte =(

#7 De får till nästa generalmönstring.
Madgic visades tex som 3,4 och 5 åring ;)
#8 men då blir det ju mer än 5 år… ska jag behöva visa min som 2.5, 4 och 5 åring då?

#9 du visar ju fram din hingst som 2 1/6 åring eller 3 år och sen som 4 åring eller hur och skulle det vara så att generalmönstringen faller in året efter (din hingst är 4 år) så får du ju visa den som 5 åring inget konstigt med det .
Det är inte så krångligt
Om jag nu tar Madgic som ex så blev han godkänd som 3 åring 2001 sen visades han ju igen som 4 åring 2002 och sen så var de ju dags för generalmönstring 2003 och då blev han ju kallad sk och då var han ju bara 5 år och då blev det ju så att jag fick visa fram honom 3 år i rad för premieringsnämnden
#10 lite dumt tycker jag, och dyrt

Fast de är inte dyrt att visa på GM
#12 Kostade inte det 500 ? Å sen kan det ju bli långt köra också
Det är 2014! Se det från den positiva sidan, ett bra tillfälle att få se många fina hingstar!!!!!!!!
#14 Va bra… då slipper jag visa två år i rad å kan hyra ut hingsten som jag tänkt

Kommer inte ihåg vad Gm kostade men inte var de så jag dog i alla fall.
Sen var det ju på flera ställen sist bla i Bjärsjölagård och de är ju inte så långt för dig (längre för mig ) men de gör inget jag tycker de är skitkul att få se så många fina hingstar på en gång
#16 Det blir dyrt om man måste visa om och om igen varje år. Ja sist var det nära men alla de andra gångerna har det varit rätt långt. Och bensinen kostar ju en del nu. Får kanske fundera på när man visar fram nästa att det inte blir för många gånger men då hade jag ingen aning om hur det gick till. Att det kostar mer visa dom som 2,5 åring gör det ju då dom måste visas igen som 4 åring, samma för 3 åringar antar jag? Dom ska väl visas igen när dom är 4?
Alla skall visas som 4 åringar om dom godkänts innan det år dom fyller 4, när dom godkänns står det på avelsvärderingsbeviset att dom är godkända tom ett visst år, ex 2014.
DÅ skall alla fram för visning igen oavsett när dom godkändes, om dom inte är undantagna från Generalmönstring. Undantagna är hingstar över en viss ålder, tror det är 20 år, samt ELIT-premierade hingstar. (hoppas jag minns rätt nu…:-))
Det är äldre än 20 år för att slippa gm vill jag ha för mig men är inte helt hundra! Men vet att min herre född -92 ska visas 2014 iaf..