SP - Bollerup
Grattis Rebecka vars sto Åkaregårdens Juliette gick etta av fem med 99787=40 poäng, diplom och GI!
Fyll gärna på resultat 
Ivars-Isa blev tvåa med 88888=40p och diplom
Trea gick Tåghusa Rosalina med 39p
Fyra gick Una med 88788=39p
Femma gick Mormors Moster britta med 39 p Osäker om det var 38p
Spektras Palace gick etta i miniringen med 40p och diplom
Tvåa gick Hasselbos Kastanya med 39 ?? p
Trea Sisslas Delfie… osäker poäng men tror 38
Spektras Sunny visades för GI och fick 88888=40p
Medarbetare på djurskydd.ifokus
Grattis till alla som blev nöjda med dagen!
Delad glädje är dubbel glädje :)
Grattis Rebecka
!

Stort Grattis !

Tack Hanna och Camilla!
Tåghusa Rosalina fick 88887=39p
Mormors Moster Britta fick 88787=38p
Hasselbos Kastanya 99777=39p
Sisslas Delfie missade jag delpoängen på men det blev 38p totalt.
Premieringsförrättare var Roland Fransson
Bild på Åkaregårdens Juliette
e: Perigueux v Isala
u: Åkaregårdens Elecktra
Så vacker!

Grattis till diplom och andra fina poäng!
Stort grattis till diplomen och till er andra som är nöjda med era hästar!

#6 Tycker jag med :-)
#11 Hon är så himla fin!
Grattis Rebecka.
Även Grattis till Stuteri Spektra.
Grattis till alla! Extra grattis till Anna med sin fina isa

Grattis till fina resultat!
#11 Aaa vad fin hon är, hon skulle haft diplom!!
#13 Tack så mycket… Isa är kalasfin i fina färgen fux…
#16 Typmässigt var hon superfin… men om stoet i denna bild "bara" fick 8p på traven så kanske den lilla svarta inte var värd mer… Diplomet inkluderar väl rörelserna också? Kanske var det snåla poäng överlag på rörelserna…
stoet är finfina Una som fick 9 på traven i Huseby

GRATTIS!!
Till era fina uppfödningar Katarina & Rebecka
och grattis till övriga nöjda
jag tycker också att Hasselbo Kastanya är mycket fin!
# 17. Vad det är svårt med bedömningen av rörelserna. Det där tycker jag är en fin trav, men jag är ju inte domare. Jag förstår inte alltid vad de är ute efter och en häst som får 9 på trav har nödvändigtvis inte en trav jag gillar. Det är väl bara att fortsätta visa och titta och om 20 år till så har jag kanske fattat, vem vet?
Grattis alla som var nöjda, med eller utan diplom!

Grattis till fina resultat.
#19. Dessutom skall ju traven vara rastypisk också och där tycker jag det skiljer en del mellan olika domare.
#19 Det där är intressant för man kan faktiskt se att vissa domare är generösare?! med rörelsepoäng än vad andra är… bilden i 17 är tagen i Bollerup. Denna fina trav visade hon i Huseby och det blev en poäng till på traven, vilket jag och fler med mig då tycker hon förtjänar. Men sen är det ju inte bara steglängd och harmoni som ska slå igenom, det är vad jag kan förstå användandet av alla lederna i benen man ska titta på också. Jag vet jag blev paff på ett eget sto en gång som fick 9 på benen. Tyckte inte hon kom någonstans men domaren, i det fallet A Strindgård, sa att hon använde alla lederna i benen och det var jättebra.
När jag visade Spektras Palace i Bollerup sa domaren att det inte såg ut som hon kom någnstans kanske men att traven var utomordentligt bra. En 8a på traven ?! Här blir man fundersam också. Men även här är det väl hur man uppfattar saker. Vi piskade på henne och smackade på henne för vi vet att hon har mycket motor och kanske var det här domaren menade att hon sprang på bra trots att vi smackade på ännu mer.. ?
En annan grej som många tycker är just steglängden. Men är den markbunden med bra steglängd är ju det inte heller bra…