Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett16-hästpass
Läst 1084 ggr
Sasser
0

PASS

Vad tycker ni?

Jag tycker att SSS gjort ett fint jobb när passet togs fram. Jämför man med mina welshars pass så är dom kanonfina.

Har du ngn annan ponnyras, hur ser dessa pass ut? Är shettis-passen x:a fina?

dranto
0

Har ingen annan ponnyras men passet på mitt kallblod (STC) är kanske inte lika fint som SSS men betydligt mer hållbara och man behöver inte vara lika "rädd" om den.

AusaBausa
0

#1 håller med dig, har också STC o deras är mkt hållbarare men shettisarnas är snyggare!

VeronicaP
0

Jag har Welsh och russ också och de ser likadana ut ungerfär inte alls kul.

Har halvblodspass som är väldigt bra , men inte lika snygga faktiskt.

New forest passen var fina och hållbara

Annette
0

Shettis-passen är snygga, men jag gillar nog utformningen av New Forest-passen bättre, de är mer hållbara och tåliga.

[Emmelo]
0

Har russ, men dom passen inte alls lia fina.

Daladis
0

Shettis passen är snygga(st), islandshäst passen är mer plastiga och inte så snygga, men säkert mer hållbara. // Erica

Lauth
0

Tycker faktiskt att halvblodens pass är rätt snygga men framför allt väldigt praktiska med sin genomskinliga plastframsida.

STC pass är däremot fantastiskt tråkiga med sina gråa pärmar..

Tigrou
0

#7 De är inte gråa längre, nu har de bara en genomskinlig plast som framsida och svart rygg. Mycket lättare att bläddra i också.

Lauth
0

Ahum, där ser man. Pållen med sina 7 år börjar alltså bli gammal och omodern *skratt*

Hanna-D
0

Vi har pass från ASVH ("gröna") och de verkar hållbara men väldigt dåligt ihopsatta, allt sitter snett och bladen är olika stora Fundersam Det tog dessutom en himla tid att få passet, över ett år.

Jag har inte haft något SSS pass som gått sönder.

Tycker att Epus danska pass är snyggt och smidigt, också med genomskinlig framsida och framförallt väldigt hållbart eftersom det är nitat i pärmen (som är gjord i plast).

Kris_J
0

SSS nyaste pass är av plast med en rygg skena som gör att bladen sitter fast ordentligt.

Veritas odium paretFörvånad

Charlotte-J
0

#11 Har också fått de nya passen och undrar då om SSS har funderingar på att göra om dom jättebra plastfickorna som man köpt högvis av. De nya passen funkar inte alls i dessa plastfickor Ledsen

Amor vincit omnia Kyss

Kris_J
0

Jag har nya pass i plastfickor i en pärm, det fungerar utmärkt. På vilket sätt fungerar det inte för dig?

Veritas odium paretFörvånad

sofia-
0

Jag har pass för russ och shettis, shettis passet är mycket finare än russets. Tycker det är en behändig storlek. Har mina pass i en plastficka i tävlingspärmen, men jag funderar på att kopiera passen och ha papperskopior med mig i stället.

[Rebecka]
0

Jag har pass från både shettis o connemara, connemara passen känns hålbarare o dessutom tycker jag d e nästan bättre för ska man byta ägare ligger det ett löst blad i passets plastficka, som det bara är att skicka in, så man slipper skicka in hela passet, & lånar man ut ponnyn el nåt kan man ju ta ut ägarbeviset innan man skickar med passet te fodervärde. Men shettis passen e nog finare.

Charlotte-J
0

#13 Det är "för stor rygg" eller hur man ska förklara det så det blir riktigt knöligt och fult. Jag tyckte passen funkade bra utan den där "skenan" på ryggen. Varför inte bara ett par nitar rakt igenom?

Amor vincit omnia Kyss

Milla
0

har pass från dartmooren och dom är riktigt bra, yttersidorna är i plast och sen är dom nitade med rejäla nitar rakt igenom, verkar hållbara. Snygga nja det vet jag inte jag bryr mig inte så mycket om det bara dom är hålbaraGlad

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se