SSS RIKS 2012
Här kommer proppen till årets RIKS utställning. pga ett litet tekniskt missöde har den ej kommit med i tidningen nr2, men fanns med i nr 1.
I år kommer vi anordna RIKS tillsammans med SHIRE hästföreningen. Det kommer bli en härlig tillställning !! så läs nu proppen och anmäl era hästar !
på lördagen går alla unghästar och valacker
på söndagen går äldre hästar och hingstar.
för mer info ang boende mm så finns detta i tidningen, och mer info kommer snart på hemsidan.
Sveriges Shetlandssällskaps RIKS-utställning på Vreta Naturbruksgymnasium den 18 och 19 augusti i samarbete med Svenska Shirehästföreningen
Anmälan senast den 18 juli
Domare: Morgan Johnsson
Utställningsansvarig: Malin Ohlin, 0456-301 07, 0709-38 45 20
Platsansvarig: Johanna Granberg, 021-12 50 01, 070-352 16 79
Följande klasser anordnas ej: 19, 21-24 (Bruksklasser anordnas av RKS)
Färgklasser: Ja
Separata miniklasser och championat: Ja, utdelas även miniunghingst- och miniungstochampionat
Underlag: Bedömningen sker i ridhus
Boxar: Ja
Särskilda bestämmelser: BIS och Reserv-BIS utdelas enligt alternativ 2 i grundpropositionen. Sammanslagning av delade klasser kan ske på grund av strykningar. Anmälningsavgift för föl om modern ställs ut: 100 kr. För mer information om bruksklasser, se separat proposition.
Anmälan skickas till: Malin Ohlin, Lingården, Bjärarydsvägen 385, 294 93 Sölvesborg. Tel: 0456-301 07, 0709-38 45 20.
Anmälningsavgiften 200kr/ponny sätts in på Sveriges Shetlandssällskaps pg 10 38 65-2
Vill ni sponsra så hör av er till Johanna Granberg. ett championat kostar 300 kr och en klass kostar 200 kr
välkomma !!
Fölen går väl samma dag som mödrarna, eller? :)
#1 Stämmer, alltså på söndagen!
Hej
Vart hittar man anmälningsblankett, har inte ställt ut innan ?
En annan fråga jag undrar över är:
Om man ställer ut föl med sin mamma, då jag ännu inte hunnit skicka in/ansökt om pass till fölet hur gör man då? (med tanke på att man inte har något reg.nummer ännu och jag kommer nog inte hinna få det innan uställningen).
(blev precis medlem och har inte fått någon tidning ännu)
Mvh Å Charlotta
OM betäckningen är inrapporterad så finns den med i stamboken även om fölet inte är registrerat än
Anmälningsblankett kan du hitta på www.shetlandsponny.se gå in på utställningar så hittar du länken överst på sidan - om jag inte minns galet (orkar inte kolla)

Puttar upp !!

puttar upp!!

Vill boka en box! Redan bokat boende. Har ej bestämt vilka jag ska anmäla än men ska garanterat hyra box. Hur bokar jag??

#7 Om du tar kontakt med Malin Ohlin, så tror jag att du kan få bäst svar på detta !
En fråga! Räknas treåringarna som unghästar eller som äldre? ;)
#9 De tävlar ju om unghäst champion 
Delad glädje är dubbel glädje :)
Får skylla på att jag inte orkade tänka :D tack!

Puttar upp !!
snart går anmälningstiden ut !

Då gör vi en ny putt upp !!
endast tio dagar kvar att anmäla :)
Sen söker vi självklart sponsorer, för klasserna, championaten eller om man vill skänka hederspriser ??

putteliputt !

Vad kostar det för avkommegrupp?

#15 jag kan ta reda på detta så hör jag av mig.

#15 för avkommeklasserna 15, 16 tas enligt SSS grundpropp, ingen avgift ut.

Styrelsen har beslutat att förlänga anmälningstiden till den 30 juli. Idagsläget har vi runt 90 anmälda. Så endast ett begränsat antal platser finns kvar. Först till kvarn gäller !! Så välkomna till årets stora händelse tillsammans med Svenska Shirehäst föreningen !! Fler sponsorer sökes också.

En rättelse i proppen också. Valackerna går på söndagen !! Då bruks klasserna går.

Puttar upp !!
Finns det plats för två till? Sugen på att anmäla!

#21 skicka du anmälan, det finns nog någon plats kvar :)
#22 Och jag skickar en till imorgon ;-)
Amor vincit omnia 
#22 Super! skickas i morgon !

Någon som vet om det finns rum på skolan kvar?
Jag mejlade personen som har hand om rumsbokningarna på skolan i förrgår men har ännu inte fått svar. Något telefonnr finns inte i proppen vad jag kan se.

Jag blev väldigt glad när anmälningstiden förlängdes då jag missade sista datumet
Men anmälde min Sune direkt!
Ser fram emot det!

#25 det kan säkert ta någon dag innan hon svarar, men det borde finnas rum kvar, så det löser sig säkert. Ska se om jag hittar hennes nummer..
Jag behöver rum också!!!!!!!

Nu har jag fått svar och det finns fortfarande några rum kvar.