Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 14-utrustning
Läst 1900 ggr
UG
0

Jag har köpt en ny rockard!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hurra! Jag är så glad! Imorgon är min nya rockard klar för avhämtning. Den har 128 cm mellan hjulen vilket krävs för att starta medelsvår i maraton. Minimum 115 cm gäller för lätt klass. Demonterbar och förlängningsbara skacklar. Ställbart säte och fjädring. Från Nilssons Järn och smide. Vill ni ha företagsadressen så kan ni PM:a mig. Glad Visst är den fin! Väger 55 kg.

UG
0

En bild till, Rockarden demonterad. Man kan packa ner den så att man bara behöver åka en bil och ett släp med familjen, vagn, utrustning och ponny.

Kratern
0

Åhhh, vilken fin!

Jag blir "avis"

RebeckaKihlberg
0

Åhh..va fin!

Angel
0

Vad fick du ge för den? Fundersam

UG
0

#4 12 000.  Vill man ha extrautrustning såsom kuskkil mm så blev det lite dyrare. Samma pris som Roslagsrockarderna med andra ord.

Angel
0

#5 Ok, den var tjusig! Varför valde du denna? (istället för tex roslagsrockarden)

Jess
0

Ja den såg riktigt trevlig ut!

PP
0

Man får gratulera och önska fortsatt framgång med den nya vagnen! Nyfiken, har du valt samma färger? Lufthjul eller hårdgummi?

Personligen är jag lite misstänksam mot allt som går att skruva isär, för jag inbillar mej att det blir ett visst slitage varje gång man gör det som kan bli en svaghet. Men man behöver förstås inte hålla på och skruva när man väl fått till det som man vill.Flört

Du kan väl lägga ut en bild på vagnen efter häst, när du väl fått hem och provat den..?

Jag är ju inte alls insatt i det här med tävling, men är det inte 125 cm vagnen måste vara..?

[Rebecka]
0

Va snygg!!

UG
0

#6 För att den byggs på närmare håll för mig, nämligen i Kungsör. Då kan jag lättare komma med ponnyn och prova in den. Den verkar även väldigt rejäl trots att den är så lätt och leveranstiden är bara en månad! Det är genomtänkt och byggd av folk som själva tävlar aktivt. Verkar bra helt enkelt.

#8 Tack så mycket. Vagnen på bilderna är just min vagn! så det är de färgerna jag får. Man kan få välja helt själv. Röd/blått är flera som tar. Jag fick välja mellan luftgummihjul eller hårdgummi, fanns möjlighet att köpa båda sorter.

Enligt TR 2007 är minimumbredd i hjulspåret vid tävling 115 cm. Jag har under ett par år och även i år tävlat i min Roslagsrockard från år 2001 och den är 115 cm bred.

Kummin
0

Ur snygg , och smart ! Skrattande

Malu
0

Hur är den för en vuxen person att sitta i? Jag själv tycker Roslagsvagnarna är för klena, så undrar hur denna är i grovlek i järnet o sånt? Den måste ju vara hållbar för skogs o maratonkörning… Iallafall skaklar ! Vet några som har denna till Haflinger o russ bl. a men den är ju tyngre då.

Ellinor Johansson
0

Vilken jätte fin vagn!!!!

UG
0

# Jag har samma stomme som de som tävlar russ, men jag har valt mindre storlek på hjulen. Vagnen är anpassad för alla tre delgrenarna. Svar: Ja, den tål skogskörning och maraton. och ja, vuxna får plats i vagnen (den är ju 128 cm bred )

Chirak-96
0

Jätte fin vagn, och faktiskt ganska bra pris. Smidigt att man kan plocka isär den också.

dranto
0

Säger bara AVUNDSJUK! Vill ha!

JennyR
0

Fin vagn! Jag har en roslagsrockard, men skulle vilja ha en till… Har dom ngn hemsida? Går det att få "sidor" på korgen tro? Var nära att ramla ur min förra vagn och bryta benet på en maraton en gång… körde på en stubbe och höll på att välta vagnen… *hihi* jäklar vad det gick…*asg* Byggde då sidor så man ej kunde få ut benen och vips - problem solved :-)

UG
0

#17 De kan nog göra justeringar på vagnen efter önskemål. Tur att du inte for ur vagnen på maratontävlingen ;-)

Nu har jag fått hem den! Jag var nöjd, men Barbro var inte nöjd med längen på skacklarna när vi skulle justera in vagnen. Så jag får behålla dessa skacklar samt får helt nya, en decimeter kortare, i priset! Hurra!

Draglinorna slackar på bilden för vi kör i dedförsbacke.

Denna kommentar har tagits bort.
Malu
0