Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett11-skötsel-hästhållning
Läst 2107 ggr
Frida-E
0

Bilder på era stall!

Har för mig att det funnits en liknande tråd förut men kan inte inte hitta den, så därför blir det en ny..! Glad

Skulle vilja se bilder på era stall/lösdrifter, och samtidigt kan ni väll berätta lite om dem? (Antal boxar mm) Om ni har några smarta lösningar och tips på exempelvis planlösningar, foderförvaring etc får ni väldigt gärna berätta om det också!

Så, ut och fota era stall och lösdrifter nu! Jag hade inga bra bilder på mitt stall i datorn men ska fota lite där i kväll..

Frida-E
0

Ingen som har några bilder att visa?? Alltid kul att få inspiration från andras stall..

sanne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer några bilder på vårt nybygge från förra sommaren, det blev 2 stora boxar o 4 mindre (6.25kvm) för avelsstona.

sanne
0

en bild till på den mindre boxarnas bygge.

har ytterligare 2 stall m mindre boxar, dock inga bilder

stallostby
0

För tillfället 6 boxar. normalt är det 5. Två på ca 12kvm och 3 på 9 kvm. En av det stora boxarna är delade till två små, till shettisarna.

Har tidigare varit kostall med foderbord längs ena väggen och gödselränna som vi har tagit bort efter mycket slit och satt in 3 fönster på ena väggen.

stallostby
0

stallet utvändigt

Hanna-D
0

#2 Är det Mouvix (stavning?) plank? Är ni nöjda?

bonde
0

#2 Jag är oxå nyfiken på planken?

Håller de färgen bra och är de reptåliga? Luktar de mycket "plast" av dem?

sanne
0

Japp, det är mouvix, plast, helt suveräna !!! lätta att hålla i ordning o tvätta, tål sparkar o bit. ska se om jag kan fota stallet som det ser ut idag, färdigt… dom ger ju 10års garanti på dessa plank, det gör dom ej på trä

AusaBausa
0

vart hittar man dem? Vad ligger priset på?

Har bara bild på utsidan av huset…har den bit av stallet längst t höger vid den svarta dörren…o där finns en utebox o en vanlig box.