Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettföl
Läst 3700 ggr
bea28
0

ögonfärg, föl

För fem dagar kom ett litet hingstföl till världen. Nu har jag märkt att han har blåa ögon. Har för mig att hennes förra föl oxå hade det, men kan inte komma ihåg ifall de mörknade eller inte..

Så, hur vanligt är det att föl har blå ögon, och kommer de att mörkna efter ett tag..? :)

Elshira
0

Vad jag vet så mörknar inte blåa ögon…? Men det är väll oftast hästar som har lykta och gör då att ögonen också blir blåa, men vi har ett 3-års sto som bara har 1/3 av ena ögat blått då bläsen precis når ut till ena ögat och det har sett lika dant ut sedan hon föddes. Men som sagt, tror de kommer att förbli blåa :)

Hakuna matata!

MalinLarsson
0

är ögonen isblå, så mörknar de inte. Men en del föl föds med lite mörk dimmblå ögonfärg, och de brukar bli bruna efter en tid.

achibaldsminiatyrer
0

jag har 5hästar med blå ögon på mitt ena sto som nu e 3år så har halva vänster öga blivit mörkare sen hon va föl. men jag tror inte de kommer skifta mer än så..

Anna-72
0

Min föling hade oxå blå ögon, men de har oxå mörknat.

sardonyx
0

vårt lilla stoföl föddes med mörkblå ögon trots att hon e gulsvart utan tecken.. men nu när hon e 3 månader har dom mörknat och är bruna

AnnaFagerell
0

Oftast är det inte blå ögon utan bara ljusa ögon som mörknar efterhand

Medarbetare på djurskydd.ifokus