Avelshingst Utleasas
Championhingsten Tjustorps Dark Legend RS 591 utleasas 2013 till gott hem där han kan få betäcka fler ston än vad jag kan erbjuda honom.
Han är svart och G prem till 2012 vilket betyder att han ska visas igen i höst. Han är visad med som mest 42p och championbelönad av 4 olika domare. Även visad på lokal utställning med 41p.
Legend skulle jag vilja påstå har en av Sveriges mest meriterade stam med flera generationer ELIT.
2 ston betäcktes och blev dräktiga 2011 men tyvärr bara ett föl då det ena stoet dog i vintras. Det fölet som finns finns att se hos mig. Ett näpet litet stoföl som lätt håller måtten trots stor mamma och pappa.
Han är en mycket snäll hingst som betäcker sina ston fritt. Går bra ihop med både ston och föl.
Det krävs rekomendationer för att få lov att låna Legend. Jag är mycket noga med var han hamnar.
Pris diskuteras.
EJ TILL SALU!
Endast svar via mail eller telefon. Seriösa göre sig besvär. Kontrakt skrivs och handpenning betalas i förväg.
0734-167503
Medarbetare på djurskydd.ifokus
Putt
Kan tänka mig att låna ut Legend gratis på vissa premisser… Men fortfarande krävs rekomendationer!
Ett par intressenter men inget är ännu bestämt så det finns fortfarande chans om någon är intresserad
Puttar upp igen… gäller bara 2013 då han troligen ska visas på Generalmönstring 2014 och då vill jag ha prinsen hemma