Fäller sommarpälsen
Hej Mitt ena sto fäller redan sommarpälsen massor och har också redan tjockare päls…., medans mitt andra sto ännu har spegelblank sommarpäls. Typiskt att det också är på henne som jag anmält till Riksen ;) Hur är det med era hästar? Mvh Åsa Charlott
Mina grabbar släpper för fullt och börjar sätta vinterpälsen redan! vi finns på gränsen mellan dalarna och västmanland. Var finns ni?
Min tös släpper massor.Vi bor i Göteborgs trakten.
Hej. Tack föe svar! Bor utanför Linköping, Östergötland. Skönt att höra :) Häls Å C

upptäckte detsamma tidigare i veckan…. vi bor i Småland
Min kille börja för några dagar sen att släppa sommarpällsen, riktigt ordentligt också.
Skåne här.
Jajjamensan! Det gäller att börja i tid om man ska se ut som en bisonkalv i vinter.
lurvponnyn.vimeddjur.se
Här har de redan satt tjockare päls, dom kör på samma motto som James och då gäller det att börja i tid. Vid borstning så är det hästhår överallt..
göteborg här :)
MVH
Sofie
Upptäckte i dag att min tös börjat fälla oxå.
Har också en o annan som fäller sin sommarpäls. Vi bor i 1 1/2 mil utanför Hässleholm,Skåne
Även på Öland är pälssättning igång :)

Min 1-åring hade fällt så fint, men när det regnade så mycket började hon sätta vinterpäls och det var nog redan i början av juli. Jag får väl visa en björn på utställning om några veckor :)

Jajjemen här har vi fällt sommarpälsen å satt vinterpäls redan
Det är väldigt kallt här i Småland 
Den andra pållen jag hämtade uppåt landet för ett par veckor sen, han är så fin i sin sommarpäls. Fäller inte ett strå, ännu!