god morgon 15 juni
morrn morrn
solen skiner och fåglarna kvittrar som galningar. Det är 10 grader varmt ute.Nästan så man får ha på sig jacka när man cyklar till jobbet idag.
I eftermiddag blir de Rosa som ska börja jobbas igen efter nästan 2 veckor semester. Hon är så jobbig nu när hon inte blivit motionerad. Hon bråkar och latjar med småsaker som varit hur lätta som helst innan. Hovslagaren var visst farlig igår
,
Sen så ska ja släppa ihop mina hästar idag och se hur de går. Nästa vecka bär det av till nya stallet.
ha en bra dag

Go morgon
en vacker dag med ett värkande finger.. Loni lyckades verkligen knäcka till det när hon skulle u-ljudas igår, inget u-ljud bara ett skadat finger.. men Natasja är ju dräktig, så skönt.
idag blir det full fart, först jobbet, sen kommer Angel m ett sto, ända från Stockholm, sen kommer ett sto till från Svenljunga, lite närmare.., fullt upp för grabbarna.
nu ska jag väcka barnen, 4 dagar kvar innan dem får sommarlov. det ska bli skönt
ha det bra / sanne

God Morgon!
Skolavslutning idag. Jag skall slänga ihop en tårta nu på morgonen, råkade visst somna i går kväll innan jag gjort det. Huset ser ut som ett bombnedslag, så jag får nog sätta ögonbindel på min mamma när hon kommer hit och fikar efter avslutningen. Sedan måste jag till jobbet. Blir nog ingen tidig fredag
.
Men idag skall hårddisken komma tillbaks från reparationen
, så nu kan snart den här gamla vikarien få vila lite.

Godmorgon här har barnens sommarlov börjat medans en annan får plugga hela sommaren, idag ska jag skriva i religon hmmm har pluggat men blandar ihop dem likförbaskat. Sen blir det att åka ut på landet gubben börjar sin semester i kväll 2 v. Måste fixa allt runt söndagens utställning också så man inte glömmer något. I går vaccinerades Puzz för influensa och stelkramp 450 kr gick kalaset på men klart värt det. Ha en underbar dag i vad som ser ut att kunna bli bra väder.

Godmorgon.
Har just återhämtat mig efter gårdagens dikeskörning… Ingen fara, det är bara pinsamt. Krypkörde i 15 km/tim på vår skogsväg, raksträcka.., och skulle bara hindra ungarna i baksätet att ha ihjäl varandra. Och - PLUPP - så åkte ena framhjulet ner i diket, och innan jag hann fatta sa det PLUPP så åkte bakomvarande bakhjul ner med. Det tog en o enhalv tim med ilsket grävande för att få bort en sten som hotade hela dörrsidan, sen invänta maken som surt fick dra med sin stora bil. Men upp kom min bil, och det blev inget annat än lite gegga på framskärmen och en gubbe som muttrade halva kvällen om fruntimmer som inte kan köra.
Tömkörningen på kvällen gick desto bättre, Muller gjorde en finfin skänkelvikning på töm,
Ha en bra dag.

Morrn morrn idag slutar barnen skolan och sen ska vi åka på en liten mini semester till stugan i Ljungkile , ska bli så skööönt så.

God morgon! Fast idag är det ingen god morgon, lite förkyld och på tok för lite sömn.
Idag ska vet komma ut igen. Förhoppningsvis har vi fått svar på blodprovet som skickades till Tyskland. På sätt och vis hoppas jag att de hittat något som man kan åtgärda.
Ha en bra dag alla!
God morgon!
Idag är det 5år sedan min pappa gick bort, …5år, det är inte klokt va tiden springer iväg..det känns som om det var 1år sen kanske. Vi ska ha en liten familjesammankomst vid hans grav ikväll..vet med mig själv att det kommer blir jobbigt och det är det enda som surrar i skallen på mig. Får hoppas att denna jobb-dagen flyter på smärtfritt, gårdagen var rent ut sagt ett h*lvete, så blir den så idag igen..då går jag nog hem.
Hoppas ni får en bra dag!!
God morgon!
Fint att höskörden i går gick smärtfritt, INTE!!! Ett varv och slåtteragregatet slutade snurra. Traktorn hade gått sönder! Och den andre står redan i två delar eftersom reservdelarna aldrig kommer. Tack och lov för att det finns 80 åriga gubbar som vet vad de ska göra kl 12 funkade allt igen. Fredrik slog det sista gärdet kl 22 i går kväll. Nu slår han åt grannen…
Jag ska ut och köra lite häst och plocka ner ponnysarnas hage för där ska hö´t stå när det är inplastat hoppas jag får tid över i helgen och sätta upp en ny gräshage.
Ha det bra i solskenet!

God middag!
Första dagen den här veckan då arbetstiden understeg 12 timmar. De andra dagarna har jag jobbat mellan 10 - 15 timmar så nu är det verkligen jätteskönt att få komma hem. Tyvärr regnar det och är allt annat än fint väder, så synd om alla som tar studenten här i Trelleborg idag. Blir iaf en runda ner till stan för att gratulera en kompis som går ut och sedan studentfest.