Bruks i Kolbäck 8 september
Anmälningstiden för Shetland Nords bruksklasser i samband med utställningen i Kolbäck den 8 september närmar sej sitt slut!
Klasser som anordnas:
Precision - Körd, tömkörd och riden i två heat där tiderna läggs samman.
Agility - Vid hand, tömkörd och riden. Även clear round för de som vill prova på.
En Allroundchampion samt en Reserv Allroundchampion kommer att utses.
Pris till Bästa Bruksekipage.
Proposition bifogas.
Anmäler senare i kväll :-)

Är det på samma ställe som Halloweenutställningen förra året? Var ju så trevligt där :)

Fler frågor:
Hur många starter får samma häst göra i agilityn?
Kan man starta både i clear round och vid hand?
#2 Det är på samma ställe
Då hoppas jag att det kanske kommer en anmälan till utställningen också 

#3. Ja, misstänker att det gör det :) Fick plötsligt ett litet infall att åka till Kolbäck 2 helger i rad
.
#5 Givetvis så ska du göra det, behövs det övernattning så fixar vi det också :-)

#3 Vi har inte satt någon gräns på antal starter utan låter ägaren avgöra vad ponnyn orkar med. Skulle det gå till ytterligheter så att ponnyn uppenbart visar trötthet, kommer vi givetvis gå in och stoppa fler starter, men det scenariot känns avlägset. Samma ekipage kan förstås bara göra en start per klass, men samma ponny kan starta flera gånger med olika handlers.
Man kan starta både clear round och tävlingsklass. Det är lite tanken att man ska kunna prova på i clear rounden för att sedan förhoppningsvis bli så taggad att man ställer upp även på tävling. ;-)
Bruks här också!? Det hade jag missat. Då måste vi ju försöka komma
! KUL!

Jag hittar ingen uppgift på anmälningsavgift till handlerklasserna. Någon som vet?
#9 Handler klass kostar 50kr.

#10 Oj! Jag betalade in 60kr/start….

#11. 60:- är för bruksklasserna. 50:- är för handlerklasserna, du vet där barn visar häst.
#12 Tack för hjälpen!