Äntligen!!
Äntligen ligger katalogen till riksen ute i webstamboken! Någon mer än jag som börjar bli nervös redan och sjukt exalterad? :D

många fina hästar anmälda - Lycka till alla som ställer ut!

Skall bli jättekul med Riksen :)
Nervös? Nej, jag kan inte göra mer än att försöka ha min ponny i så bra skick som möjligt sedan får man se hur långt det räcker.
En utställning är ju en skönhetstävling där det gäller att vara bäst för stunden så det går inte att leva på gamla meriter
.
Oj !
Var inne och tittade nu…..
Hjälp vad nervös jag blir, ångrar nästan att jag anmälde
Hälsningar Å C

Himla häftigt i hingstklassen, 3 generationer i samma klass, Nocturne - Timothy - Black Boy.
Undrar om det har hänt förut?
Är det klart vilken ordning klasserna går i än?

Lördag: Invigning kl 12.00.
Utställningsklasserna startar kl 12.30 och går i följande ordning:
3, 4, 4M, 5, 5M, 6, 6M, 7, 8, 8M, 9
Söndag start kl 9.00:
10, 10M, 14B, 1, 1M, 2, 2M, 12, 12M, 15, 15M, 11, 11M, 14A, 13A, 13B, 13M, 16

Ska Shirehästklasserna blandas med shetlandsklasserna? För visst är det Morgan som dömer båda raserna? Hur många Shirehästar är anmälda?

Enligt katalogen dömer Morgan Johnsson båda raserna och det sker i samma rind, Shetland och Shire varvat. Hur står inte och jag hittar inget om det på Shireföreningens hemsida.
För utställarnas del skulle det nog vara värdefullt att få veta hur många Shire det är i varje klass och hur de klasserna går.

Här finns i alla fall de som är internetanmälda: http://sh.freefarm.se/sh/anmalan/Anmalan?a=lista_hastar_i_evenemang&btf=2012075
Det ser ut att vara gnaska få men föreningen har kanske inte lagt in dem som har anmält på pappersblankett ännu.

Förra året var det 17 deltagare på Shireriks, hittade jag nu på deras hemsida.
Hm, om invigningen är 12 men Utställningen börjar 11 på lördagen, hur tänkte man då eller står det fel i katalogen? För det kan ju inte vara rätt att man kör Utställningen 1 timme och sen är det invigning ;-)
Amor vincit omnia 

Lotta, det står 12.30 i katalogen. Sekretariatet öppnar 11.
Ojdå, då läste jag för snabbt! Tack Anette 
Amor vincit omnia 
Hej. Har ni andra fått katalogen hem i brevlådan ? Häls Å C

#14. Nej, endel fick den i Nossebro igår så sparas det lite portopengar :)
Den kommer till övriga i början på nästa vecka skulle jag gissa på.
Hej! #15 Tack för svar, då vet jag ! :) Häls Å C