Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettpremiering
Läst 1615 ggr
ThiffannyJ
3

Katalog till hingstprem hösten 2012

Tack till supersnabba Ida W som lagt in hästarna till årets hingstpremiering! Skrattande

1/9 Kolbäck, Katalog

2/9, Laholm, Katalog

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

fuxar
0

Roligt att studera alla anmälda hästar!!!!!!

Annette
0

Spännande :)

Har bett om semester så jag hoppas komma iväg på båda precis som förra året.

Mmia
0

Är det uppdelat mini och standard ?

Min hingst skrev jag höjden men kom ändå med i miniklassen, går dom på stammen ?

PP
0

De brukade stå "huller om buller" även när SPAF höll i katalogen, men delades upp i mini och standard efter mätningen på plats.

PP
0

Aha, såg nu att de var uppdelade i katalogen. Skäms

Men nog borde mkh på plats avgöra?

Johanna-Granberg
0

#3 Kan hända Mia att jag gjort ett fel, ber i sådana fall om ursäkt, så får vi rätta till det på plats. Hoppas det är OK?

Mvh Johanna

ESJE
0

Tack för länken, intressant!

Jag blir dock lite fundersam över "klassindelningen". Brukar inte hingstar godkända i annat land slippa föruttagningen. Har för mig att det till och med är stipulerat så i SSSs hingstreglemente. I katalogunderlaget ligger flera utlandsgodkända hingstar bland övriga som ska delta i föruttagning.
Kanske har det blivit någon ändring i reglementet?

Mmia
0

Tack #6 SkrattandeBra  för han är ingen mini och det var lite uträknat att anmäla så vi inte hade mer än 2 st i samma ring.

sanne
0

Mia, det går fortfarande ändra, det går till tryck i morgon, men maila mig så skickar jag till Ida som gör underlaget.

#7 vi går på vad hingstägaren har fyllt i, nu vet jag inte på rak arm vilken hingst du menar, men vi får väl kontrollera detta också. Men vi går som sagt på vad som står på anmälan.

Klassindelningen är standard och sen mini i ålderskategorier, 2.5 åringar, 3åringar, 4 åringar osv..

samma gäller för den centrala avelsväderingen, där går de tidigare godkända i sin åldersgrupp tillsammans med de som gått vidare från föruttagningen. Allt kommer stå i katalogen.

ESJE
0

#9 Tack för svaret.
Själva klassindelningen gällande åldersindelning har jag nog ganska klar för mig. Det som jag fann lite förvånade är att tidigare godkända hingstar enligt katalogen ska delta i föruttagning.

sanne
0

#10 kan du pm a mig ang viken hingst du tänker på ?

Kris_J
0

Förefaller vara några.

Veritas odium paretFörvånad

sanne
0

Kan bara säga att vi har gått efter det som står på anmälningarna.

då får vi rätta det på plats i värsta fall.