Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 938 ggr
åsa-charlott
0

Behöver lite råd ang utställning

Hej

Har anmält mitt ung sto på utställning men är lite osäker på detta med dagsformen då jag inte har så stor rutin på detta med utställning ännu.

Hur funderar och tänker ni på detta om det är någon idé att åka om de är lite sommarrunda ? Glad 

Mitt sto är nog lite rund i dagsläget trots långa promenader dagligen och inte kraftigt bete. Sedan blir det ju inte bättre av att hon redan satt ganska mycket vinterpäls och ser större ut bara av det….

Hur avgöra när man är novis om man bör åka eller stanna hemma ?

Vore jätte tacksam om någon kunde ge mig lite råd !! (har mätt med viktband men det säger mig inte så mycket tyvärr, även om jag läst lite mått på andras hästar. Har jämnfört henne med mitt andra sto men hon går ju med föl och det är svårt att jämnföra två så pass olika hästar. Har suttit och tittat på massor med bilder på andras hästar som ställts ut nyligen, men tycker det är också svårt att  avgöra och jämnföra helt på bilder).

När man är nybörjare på utställning biten är det ju nog så nervöst ändå att åka iväg, hjälp….Tungan ute

Mvh Å Charlott

Annette
0

Om unghästen är lite för rund hade jag åkt ändå. Det är nyttig träning för dem att komma ut. Det är nog fler som börjat få vinterpäls, min ettåring har en hel del och hon skall ställas ut nästa helg.

åsa-charlott
0

Hej! Hon är nu tre :) Det är ju så svårt hålla dem i form sommartid trots begränsat skogsbete. Kommer köra in henne i höst och då kommer det ju bli lättare att motionera i större omfattning som tur är! Häls Å C

Annette
0

Är hon visad på premiering i år ännu? Isf, sades det något om hullet då?

Pernilla77
0

Vart bor du?

åsa-charlott
0

Hej. Hon är visad på premiering i år och fick diplom, men kunde fått lite bättre på rörelser om hon varit en anings smalare sade domare ;) Bor mellan Motala - Linköping. Häls Å C

Charlotte-J
0

#5 Vilket sto är det Lotta? Hittar inte dig som ägare på nåt 3 årssto ;-)

Amor vincit omnia Kyss

åsa-charlott
0

Hej #6 Det beror på att jag köpte henne nyligen och ägarbytet inte är klart ännu , därav står förra ägarens namn i katalogen ;) Häls Å C

Charlotte-J
0

#7 Nyfiken, vilket sto är det? ;-)

Amor vincit omnia Kyss