Ministo köpes!
Hjälper en kompis att finna drömstoet. Det ska vara ett ministo som tydligt håller måttet. Hon ska vara mellan tre och sju år och visad med diplom. Ej svart. Alla andra färger av intresse men hemskt gärna skäck.
Är stoet närmare sju år så ska hon helst haft ett föl men ej tvunget. Stoet skall vara snäll och väluppfostrad. Inget fång eller exem eller andra defekter.
Helst inom 40 mils radie från oss i södra Skåne så man kan åka och titta.
Mail mottages på tjustorpstaxi@swipnet.se för vidare kontakt med min vän.
Gärna dräktig för i år eller sto med föl vid sidan är också intressant.
Hemmet är ett hästhem med flera hästkompisar i form av shetland och stora hästar i hagarna bredvid. Stoet är tänkt till avel samt utställning.
Medarbetare på djurskydd.ifokus
Måste väl finnas dom som vill sälja ston till bra hem?
hej,har skäck föl med kanon stam.
har ett svartskäck sto till salu.. fyller dock inte 3 förrän nästa år men kan kanske vara intressant ändå.. lär bli ca 84-86 cm..
Letar endast efter häst visad med diplom!
Stuteri Spektra har fina skäckston, står på hemsidan att man är välkommen med förfrågan även om dom inte står med på till salu-listan. Vet inte alls hur långt ni har dit, men det är ju i rätt del av landet så att säga! 
#5 Tack… en nära vän till mig 
Hej.anna jag har ett veteran sto rödskäck diplom,SUCH.Med svartskäck stoföl vid sidan och om betäckt med Karajan till salu.
#7 Jag hör av mig till dig susan =)
Även standardsto sökes. Endast diplomsto eller guldbelönat sto med utsökt stam. Under 15 år och gärna i södra delarna av Sverige