Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: utställning
Läst 1240 ggr
PP
4

Jubileumsshowen i NL

Massor av ponnyer och massor av bruksekipage gjorde upp om europeiska championat i dagarna tre. Fem svenska ponnyer var anmalda. Bast lyckades Almnas Ullvide som blev klassvinnare och holl sej kvar lange i ett mycket starkt stochampionat.

Andra klassvinnare med Sverigeanknytning var Pinocchio (N), hingst e.Waulkmill Jackdaw u.Appelbo Pims och Fie Hagenstrup (DK), sto e.Jolly Roger of Marshwood u.Smevallens Flinga.

Den NL-exporterade Smevallens Glory gick 2:a i sin klass, fore Bloemtje af Jaboruder.

Ovriga svenska ponnyer (med reservation for fel):
Almnas Winner placerad 7/10
Chisandra af Jaboruder 7/7
Brandy Girl af Jaboruder ?

Overall champion blev det 10-ariga stoet Senorita v't Hof (Nelantines vd Groote Woerd - Kenneth v Bunswaard) som oxa blev stochampion.

Champion Hingst blev minin Burgemeester of Riverdance (Ulster v St de Noorderkempen - Parlington Angus).

Champion Valack: Shinji v St Wainum Wisholt (Fortissimo vd Romer - Gresini vd Veldhoeve)

Champion Fol: Fleurelle vd Esdahoeve (Alves v Veldzicht - On the Rock of Marshwood)

Champion 1-aring: Emi v St Aschberg (Zico vd Kuiperij - Asterix v Dorpzicht)

Champion 2-aring samt Overall Juniorchampion: Dakita v Mascha (Shadow v Drieoka - Enterprise vd Veldhoeve)

Champion Sto Small size: Samantha v St Aschberg (Kotonofico v St Brammelo - Orchis vd Sandberg)

Champion Sto Middle size: Connie vd Bosrand (Rex vd Renderklippen - Jip vd Zandkamp)

Champion Ministo: Zosja v Akkers (Iwan vd Tienmaatsweg - Lenway vd Buitenweg)

Driven showclass:
Paul vd Heul plockade championtiteln bade i klassen for hingstar (kusk Jan Jans) och den for kvinnliga kuskar (kusk Annie Jans). I parklassen vann Makker vd Koerberg/Maurice vd Boekelaeren korda av Marten Dijkhuizen. Overall Champion Driven Pony Showclass vanns av Papaver vh Standsland kord av Maaike IJmker.

Champion progeny group mares: Silvia v Comfort (Kotonofico v St Brammelo - Wouter v Veldzicht)

Fyll garna pa med resultat och bilder.

Annelie-P
0

Härligt med en rapport Pernilla!

Minsanne
4

Vad duktig du är Pernilla :-) Att resa 100 mil i vardera riktningen kräver en häst av mkt god kondition. Vår 3 åring Chisandra af Jäboruder skulle jag med facit i hand lämnat hemma. Hon var jätte trött, stackars liten. Vi stannade kvar några dagar extra för att dom skulle få koppla av lite innan 100 mil hemåt igen. Almnäs stoet var verkligen jättefin, jag hoppas hennes föl klarade resan bättre än Chisandra. Vinnande stoet Senorita vh Hof var otroligt fin, hon är för övrigt halvsyster till vår hingst Boer vd Kleine Weitje samt stoet Ballerina vd Amstelhof. Ja det var en fantastisk show, fullproppat med uppvisningar, det som vann mitt hjärta var alla rödskäckarna från Stal Zeespan vars små ryttare mellan 6-11 år var helt otroliga. Tänk om vi i Sverige kunde ha en tiondel av allt vi fick se och uppleva på denna internationella utställning

fuxar
0

Kan tänka mej att det är en jobbig resa för hästarna, hua!!!!!!!

Stort eloge till er alla som visade svenska hästar med så bra resultat!!!Extra Grattis till Almnäs och fina Ulvide!!!!!!

tack för informationen Pernilla du är en pärla, kör nu försiktigt hem nu!!!!!!!!Glad

ThiffannyJ
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har tagit ca 1500 bilder från utställningen. Självklart är alla inte något att ha, men jag har hunnit gå igenom första dagen, dvs invigningen.

På min hemsida, www.minishetland.com finns 4 nya fotoalbum med bilder från invigningen. Det kommer att fyllas på med album om någon är intresserad av att kolla, så kika in fler gånger Glad

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Annette
1

#4. Jättekul att se dina fina bilder :)