Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett36-veckans-ponny
Läst 5495 ggr
Annette
12

Veckans Ponny - Love Doesn't Ask Why

Som nummer två i serien Veckans Ponny presenteras Nalle, en liten valack som är till glädje på många olika sätt.

• **Love Doesn't Ask Why "Nalle" 38985522

**Nalle är född 1998 hos Ellinor och Thiffanny Johansson i Jönåker. Han är fux med vhip och mäter 86 cm i mankhöjd.

• e. Fridhems Elton RS 282
    u. Fiefie v. Bright RS 2973
    ue. Bright v. Uilenbroek Nl-S.0001000

Ägare: Frida Erixon, Stuteri Vildängen
www.vildangen.se

Egna meriter:
Nalle är flerfaldig Champion Valack på utställning.

Ägarens egen berättelse om Nalle:
"Nalle" som han kallas köpte jag som hingst sommaren 2004 som min allra första egna häst. Inte trodde jag att min första egna häst skulle bli en liten minishetlandshingst, men blir man förälskad så blir man… ;) Under de åtta år som jag nu har ägt honom har vi hittat på många saker tillsammans. Nalle får lätt långtråkigt och älskar när det händer grejer, och följer gärna med på alla lustiga upptåg jag hittar på. Nalle är inkörd och inriden, flitigt visad på utställning med ett par championat med sig i bagaget och tävlad i agility och handlerhoppning, något som han älskar! Roligast är nog ändå löshoppning, man får knappt stopp på honom och han hoppar lätt sin egen mankhöjd.

Nalle har ställt upp på ponnyridning, barnkalas, visat upp sig i skolor, på förskolor och på sommarkollon, och han charmar alla. Nalle är otroligt snäll men full av påhitt, expert på att öppna dörrar och i yngre dar var han omöjlig att stänga in i hagen… Nu på lite äldre dagar har han lugnat ner sig en smula och har fungerat som uppfostrare av unghingstarna. Nalle är verkligen en allroundponny och en underbar vän, och jag blir fortfarande lika varm inombords när han kollar upp och gnäggar mot mig när jag kommer in i hagen.

ThiffannyJ
0

Fina Nalle!! Kyss

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Aribigga
0

Fruktansvärt söt :D

lurvponnyn.vimeddjur.se

icansson
0

Härligt o se en sån fin o användbar pojke !