Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 950 ggr
Camilla
0

Auktion!

Någon som varit på auktionen i Tingsryd i dag? Hur var det?

ninam
0

Vi var där och tittade, men jag såg bara de 10 första ponnyerna. Jag tyckte att han fick rätt bra betalt för hästarna, några diplomston såldes för 14-15 tusen+moms osv. De flesta hästarna var väldigt fina, Roland har ju bra kvalitet på det mesta.

Milla
0

det var glädjande måste jag säga att dom gick för 14 - 15 tusen. då kanske det finns hopp om shettisen i allafallOskyldig

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Benjamin
0

Jo då, jag vet de som tar mer än så för sina diplomstonFlört!

dajmie
0

Jag tar mellan tolv femton tusen för mina stoföl, har aldrig varit något snack, har inte satt en annons på arton år.

Milla
0

#4 du har så fina hästar och det är härligt att du får ut så mycket för ett stoföl. Du kan verkligen vara stolt över dina hästar.

Dock tror jag inte det är så vanligt att man får så pass för sina stoföl,man ser dagligen annonser med sto OCH föl för samma pris.

Vad tar du för hingstfölen?

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Pheobe
0

Alla priserna var + moms också. Han fick väl 14000+ moms för ett sto till Finland tror jag. Tycker jag är bra betalt.

RebeckaSvensson
0

Jag har alla priser uppskrivna och det var priser från 16 000 (hingsten) till 2 500 (hingst född 06).

Ett dplsto gick för 14 500, två andra annat för 14 000. Ett övervuxet sto, riden och körd, för 10 500 och samma pris för ett annat sto som var ridet. 13 000 för ett sto som fått 40p på premiering.

Valackar, ridna och eller körda, för 7 000, 8 000, 10 500, 11 000, 12 000.

Ettåringar för 5 000, 2 5000, 3 000 var där också.

Samt en del mellan dessa summor. Moms tillkommer på alla priser.

Annette
0

#7. Vad var det för hingst som såldes?

Kris_J
0

Är det någon som vet i vilken omfattning det var återrop?

Veritas odium paretFörvånad

RebeckaSvensson
0

#8 Oskar.

#9 Det snackades om att ett 10-tal ropades tillbaka. Om det verkligen är så vet jag dock inte.

Sasser
0

#4 Vad roligt att du kan ta betalt. Jag hade ett sto till salu en gång. Hon hette Danera (Nero-Dammlett), hon hade diplom och jag begärde 15 för henne. Jag fick mejl från en person som var intresserad. Men mot slutet av mejlet stod ungefär så här -haha du kan glömma att du kan få ut så mycket för den. Hur som helst så vart hon till slut såld för det jag begärde. Synd att folk kan vara så otrevliga, jag glömmer varken peronen eller mejlet i det fallet. Varför höra av sig överhuvudtaget när prislappen sitter med i en annons?

Camilla
0

Jaha det var ju rätt ok priser får man säga! Kul för Roland Skrattande!!

JennyR
0

#11 Var är Danera nu? Skulle vilja ha en liten Daijna……

Asagard
0

#13 Är hon inte hos Säppälä fortfarande??

Asagard
0

Sorry, tror jag blandade ihop henne med Hamodam - samma färg. :-D

VeronicaP
0

Ja Hamodam är ju hos Säppälä , de köpte ju henne från Dalsgårds

Sasser
0

Jenny & #14 Jag sålde henne till Seppäläs… Men hon har aldrig hamnat på deras hemsida.. Varför vet jag inte.