BIS-rekordet?
Känner ni till ponnyer som vunnit sex eller fler BIS-titlar i obruten följd? Och vem kan ha vunnit flest BIS-titlar totalt? I shetlandsbranschen finns ju en hel del ringrävar
. Tacksam för upplysningar och berättelser om detta.
Nyfiken.

Undrar om inte det är rekord. Sex BIS kan nog fler ha, men på raken är nog svårslaget. Grattis till en fin hingst!
Kan det kanske vara Bell Dara? Eller han kanske bara vann en massa riksutställningar?
Det blir att leta i gamla Vår Ponny. Kanske bäst att dra en gräns inom Sverige till att börja med, så det blir lite mer hanterbart.
Veritas odium paretFörvånad
Har funderat på Capone Fire?

hej borde inte Smevallens Glory vara en av de stona som fått många BIS titlar?

Jag tror vare sig Glory eller Capone-Fire klarar att slå sex BIS-titlar på raken. Då får ju inte ens en reserv titel slinka emellan någonstans.

Nej du Anette vare sig Glory eller Fire har sex raka, men glory har tre Bis tre reserv ett Bim och sju Championat, är väldigt nöjd med tanke på hennes ringa ålder, hon ska stå över utställningar på ett par år, ska ta ut henne som fölsto längra fram, så nu ska hon ha en lång semester.
PÅ Hamra har vi två ston som vi haft lyckan med att kunna ta hem titlar.
Hamras Amapola: 3 BIS, 4 Reserv BIS, 1 BIM och 7Championat
Hamras Electra: 5 BIS, 1 Reserv BIS, 1 BIM samt 6 Championat.
Electra har även en BIS titel från en utställning för alla raser.
Två egen uppfödda ston som lyckats så bra i både utställnings ringen och till avel är verkligen en uppfödares dröm

Herrejävlar Johanna, det var lite att bita i, där är jag en bit kvar med Glory, men ni har ju fina hästar, det är bara att buga och bocka .Maria,

#7: Fantastiskt! Grattis till så fina uppfödningar!
Vilken är den högsta poängen en shettis nånsin fått`?

Capone-Fire samt något av Ytterhalls stona har väl fått 47 poäng, om jag minns rätt.
#6. Hon är otroligt fin, Glory. Hoppas vi får se avkommor i utställningsringen medan Glory tar en liten paus.
oj jäklar
va var det för poängrad?

Vet inte. Men jag kan leta reda på det, men inte just nu ;) Någon annan kanske har koll på siffrorna.
herregud.. är fortfarande i chock tillstånd :P Här e ja glad för att hingsten fått 39p :P
Almnäs Flis har också fått 47 poäng.
Sex BIS titlar på raken har vi inte men,
Le's Try Again RS 375 har 3 BIS, 2 res-BIS, 3 BIM och 10 Champion titlar!
Touch of Gold RS 360 har 3 BIS, 2 res-BIS, 2 BIM och 9 Champion titlar!
I Learned From Th Best RS 439 har 3 BIS, 1 res-BIS och 7 Champion BIS var av en av Championaten var på ESG!
Design To Make a Difference RS 448 har 1 BIS, 2 res-BIS och 12 Champion titlar!
Carbon Copy har 2 BIS, 4 res-BIS och 13 Champion titlar'1
Set Me Free har 1 BIS, 3 res-BIS 1 BIM och 9 Champion titlar!
Flera av stuteriets andra ston har flertalet Champion titlar. Alla ovannämda är egenuppfödning, och i två fall har vi även fött upp både mamma och pappa! 
Delad glädje är dubbel glädje :)

#16: Vilken imponerande lista - och alla har ni fött upp själva! Det är bara att gratulera!
#16 Grattis till så fina resultat och framgångsrik avel!

Wileke v.d Kemp har fått 47 på Nossebroutställningen för några år sedan, Kanteborgs Sprite fick 45 och även Sharon fick 45. Äppelbo Pingla har fått 46, lasse och Monikas sto, som tyvärr inte finns kvar i livet.
Otroliga meriter 
Dessutom har ringrävarna visat att de är fantastiska nedärvare själva också.
Vilken ponny (alla raser) har rekordet, då?.
Vad jag vet så är det Welshhingsten Coed Coch Targed som måtte ha rekordet - 48 poäng!

#20: Precis! Ett tydligare tecken än det på en framgångsrik avel finns väl knappast!
# 17 och 18. Tack så mycket! Alltid extra kul när man fött upp själv, och extra extra kul när man även fött upp mamma och pappa! Ska bli så kul om Copy får en fölis nästa år, då har vi även fött upp mormor till den fölisen =)
Delad glädje är dubbel glädje :)
welsh:)…

Jag tror ett fjordsto också fått 48 poäng på någon premiering i väst om jag inte minns helt fel.
Ett nordissto (Petra?) fick väl också 47 eller 48p, om jag inte minns fel är hon syster till Junibackens nordis. Hon blev BIS på Elmia för ett antal år sedan, otroligt vacker.

Laeryds Domenic RWM 24 har också fått 48 poäng.
Jag gjorde för ett antal år sedan ett försök att kombinera dessa två högpoängarna inom welshrasen. Far Coed Coch Targed (48 poäng) Morfar Laeryds Domenic RWM 24 (48 poäng). Avkomman blev fin men har "bara" fått 42 poäng som mest precis som sin mor.
Jag tror att CC Targed har en väldigt lång rad BIS-titlar också, vet inte exakt när var o hur men han marknadsfördes under flera år som "obesegrad i utställningsringen" och han tog tre taka Riks-BIS + vann en stor SPAF-utställning under samma år.

# 27 Jag har också haft ett sto som hade Laeryds Domenic som morfar och CC Targed som pappa , hon fick som mest 40 poäng tror jag det var , men sen har i stället hennes avkommor blivit hur *goa* barnponnyer som helst , även tävlingsponnyer. Tyvärr lever inte detta sto längre , men har ett barnbarn kvar efter henne.
C C Targed har sju BIS-titlar fram till 1994, vet inte om han visades efter det…
När han fick 48 poäng hade han 10:0r på typ, skritt och trav.
Ett ettårsto efter honom har erhållit 43 poäng o Res. BIS.
Ähum. Vet ni nån ponny som vunnit mer än SJU BIS-titlar i rak följd???
Våran Packie var på utställning idag igen - och han blev BIS en gång till!!!
910889=44 p. Connemara lokal i Surahammar. Man får liksom nypa sej i armen….
Vi tänkte att det skulle vara kul att visa vår flerfaldige BIS-vinnare för folk som inte sett honom (han vann sina fem första BIS 1997-99) men det här är ju inte klokt…
Avd off topic - connemara. Hälsn från omtumlad matte.
#30 SUPER GRATTIS!!!!!
¤30 oj inte illa, stort grattis
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#30 Gratulerar!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
#30 STORT GRATTIS till denna fina hingst!

Grattis!!!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

#30. Grattis! Sju BIS-titlar i följd tror jag ingen i Sverige slår.

#30 Så kul, Grattis!
Stort grattis!

Fantastiska poäng och ännu en BIS-titel! Grattis! Vilken otroligt fin hingst!
Det nästan mest imponerande är ju dessutom att han fortsätter hålla måttet - det är kvalitet, det! 

Grattis, hingstar är vackra!
Oj, Grattis igen! 

Grattis till en kanonhingst.
# 30 Grattis vilken hingst!
#30 GRATTIS till en superduperhingst!!