Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 3245 ggr
Annette
11

Karlstad 2012

Katalogen kom i min brevlåda idag :)

Mycket bra att lägga upp klasserna i den ordning de går i katalogen :) Det spar en massa bläddrande och blir enklare för alla. Speciellt för ringmastern som skall hålla ordning på alltihop.

Jag vet att det varit upplagt på detta sätt på några andra utställningar, skulle önska att det alltid var så.

Vi ses i Karlstad, det är alltid lika trevligt där Glad.

Lauth
0

Då jag fått några samtal med funderingar angående tider, klassordning och vägbeskrivning från hugade åskådare lägger jag in den informationen här ifall fler är sugna på att komma och titta Skrattande

Bedömningarna i börjar 09.00, bruksen kör drop-in mellan 10.00-14.00

Bedömningen sker i ordningen: 8A(6), 8B(5), 6(3), 5(1), 4(5), 3(1), 10(6),13A (5), 13B(6), 15(3), 12(5), 1 (4), 2(2), 11(3)

Vi är på Equality Lines anläggning ute på Hammarö, adress: Sadelvägen 9, 663 42 Hammarö
Vägbeskrivning:

Från Stockholm/Örebro/Kristinehamn E18: Följ E18 mot Karlstad. Därefter vid Bergmotet i Karlstad tag avfart mot Hammarö och väg 236.

Från Oslo/Göteborg/Säffle E18/45:an: Följ E18 mot Karlstad. Därefter vid Bergmotet i Karlstad tag avfart mot Hammarö och väg 236.

Från Ludvika/Molkom 63:an: Kör mot Karlstad. Fortsätt sedan rakt fram mot Hammarö och väg 236.

Därefter: Följ väg 236 mot Hammarö tills en rondell med ett vitt fyrtorn i. I rondellen sväng vänster (3/4 varv) mot Rud. Fortsätt rakt, genom en liten rondell. Sväng sedan höger mot Takene (även skyltat golfbana). Sväng därefter höger mot Skoghall. Anläggningen ses efter ca 800 m på vänster sida. Infart ytterligare ca 100m till vänster vid blå fyrkantig Equality Line-skylt.

Observera att det finns fler vägar till Hammarö/Skoghall men att vägbeskrivningen ovan anger bästa vägen in med hästtransport.

Lauth
0

Några strykningar har redan kommit in.

Strukna är katalognummer: 13, 40, 42 och 46
OBS att det är andra nummer i webbstamboken!

Lauth
0

Efter att ha studerat väderprognoserna för helgen så har vi beslutat att vi kommer att vara inomhus i ridhuset med utställningsklasserna. Bruksklasserna kommer att gå på grus, vänligen respektera avgränsningarna för bruksen!

Annette
4

Skönt, då finns det väggar som bromsar min älg.

Minsanne
0

Finns det någon som kan hjälpa oss med stallplats i närheten av utställningen? Vi åker upp i dag och bor på Möruddens camping.
Men det hade varit skönt att få stalla upp åtminstone hingsten. Till stona kan vi ordna med boxar i lastbilen om vi inte hittar plats till dom.

Någon? Snälla Flört

Lauth
0

Några fler strykningar:
Katalognr: 14, 30 och 38

Annelie-P
0

Och nu börjar man bli nyfiken på resultat förstås!

Annette
7
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Best in Show med 43 poäng (?) blev Rosenhagas Penelope.

Annette
7

Reserv Best in Show med 43 poäng (?) blev Långbrosvedens Bon Ami.

Annette
9

Jag har rätt dålig koll på övriga resultat, men min 1-åring Djupedalens Hanna vann sin klass med 5x8=40 poäng och jättefint omdöme Glad.

Grattis till alla nöjda utställningsdeltagare och ett stort tack till arrangörerna och alla inblandade för en som vanligt helt suveränt trevlig utställning. Ni är verkligen proffs!

sanne
0

Stort Grattis Annette !! så fin hon blivit :)

Vem var det som dömde idag ? jag har nog helt missat detta..

Johanna-Granberg
0

#11 Ulrica Nordmark

PetraJ
0

Grattis till er alla!

Minsanne
0

Tusen tack för en i vanlig ordning helt fantastisk utställning Skrattande
Längtar redan till nästa år

Grattis till alla som är nöjda med dagen. Våra ponnyer fick följande:

Brandy Girl af Jäboruder 41 poäng och ska nu vara klar för SUCH
Clarizza af Jäboruder 40 poäng
Charlotte af Jäboruder 39 poäng

Hanna-D
0

Grattis till BIS & res-BIS!

Grattis Ingrid till fina poäng på dina ponnyer även denna helg!

Charlotte-Aveback
0

Grattis till BIS, Reserv-BIS, Championaten och alla övriga fina resultat! Glad

Anna-Karin
0

Stort grattis till er alla… vi ser gärna på mer bilder från dagen!

Linnah
0

BIS + ch sto Rosenhagas Penelope 99898=43 Res-BIS Långbrosvedens Bon Ami 99889=43 BIS-3 Erikslunds Garconne 99888=42 BIS-4 + ch hingst Pique 99888=42 BIS-5 + ch ungsto Tunstas Bea 98888=41 BIS-6 + ch föl Erikslunds Je T'aime 98789=41 Därefter kom Emmeros Dimma på 98888=41 (kan ev ha varit annan fördelning på poängen) Bästa mini och gångartsponny var Kanrikas Honey med 89 på rörelser, minns inte om hon fick 41 eller 42p i övrigt.

Milla
0

Har nog också helt missat detta, men stort grattis till alla nöjda! Annette din 1 åring ser himla fin ut.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Annelie-P
0

Grattis alla till fina poäng!

#10 Grattis Annette till ett fint guld!

Pilla
0

Grattis till alla Glad

Lauth
5

Vill verkligen tacka alla ni utställare som kom och gjorde dagen! Utan er ingen utställning!
Även ett stort tack till alla som hjälper till både före, under och efter utställningen, för oss är det så mycket värt.

Nu ska vi hämta andan och sedan ta oss en fundering om framtiden!

Stort grattis till alla vinnare!

Annette
0

#11, 19, 20. Tack så mycket :) Jag är väldigt glad i henne, hon är trevlig på alla sätt.

ThiffannyJ
0

Stort grattis till er alla!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

RebeckaSvensson
0

Stort grattis till alla nöjda!

Extra stort grattis till Ingrid för 3 guld på egna uppfödningar varav 2 dessutom är andra generationen!

Kana
4

Bästa Mini, Bästa Gångartsponny och Allround Champion :) Kanrikas Honey