Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1774 ggr
unex
0

Skojare?

Alwin ozil alwinozil@gmail.com

11:33 (45 minuter sedan)

till mig

Tack för svar mig tillbaka … Jag vill köpa hästen för min dotter, jag ligger i United State of America, men för närvarande är på jobbet på kusten av Oregon, jag segla där nu, är en marin ingenjör och en mycket upptagen en faktiskt. låt mig veta det senaste priset på hästen, låt mig veta namnet på hästen och tillståndet av hästen också, även skicka mig bilden av hästen, tack jag vill att du ska få annonsen ner från webben. Du kan skicka mig din bankinformation. att påskynda överföringfördröjningen pengar withiout eller din bank information nedan

bankens namn
Bank Adress
Kontonamn
Iban
SWIFT-kod

så låt mig har dina fullständiga bankuppgifter för att påskynda överföra pengar till ditt bankkonto, kan jag betala in på dittbankkonto. Jag kommer att instruera en betalning till dig från mitt bankkonto och även din kontakt hemadress,

Oroa dig inte om plockning av hästen upp, kommer min skeppsmäklaren komma att plocka upp, jag vill att du skicka mig din adress och Tel # så att min speditören kan lista ut det och komma till pick upp och andra nödvändiga saker.

Ha en trevlig och härlig stund.

Väntar på ditt svar.

Hälsningar

Mooniq
0

Definitivt skojare, skulle jag säga. Kontakta en veterinär och kolla vllka papper/undersökningar som först måste genomföras innan du kan sälja ett djur utomlands.

Brevet påminner mycket om ett brev som jag fick för några år sen men då sålde jag några parfymer och helt plötsligt fick jag samma typ av innehåll i brevet + att parfymerna skulle skickas utomlands-  jag skulle få mycket extra betalt.. jag insåg inte mitt misstag förräns jag hade gett ut ett kontonummer - jag åkte till banken och dödade kontonumret direkt. Fick sen hotbrev från "köparen" men inget mer därefter.

Tror du kan googla nigeriabrev och läsa mer där…

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

VeronicaP
0

DE skickar på allt ..

Minsanne
0

Jag har också fått samma mail, absolut bluff.
Det hamnar direkt bland skräp mailen

runas
0

Fick ett ja oxå men inte så utförligt, bara en förfrågan men samma kille och mailadress. Jag svarade aldrig utan slängde skiten direkt.

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Hanna
1

Ser verkligen ut som google translate faktiskt.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

garrilina
0

Är väl precis samma annons som figurerade för ca. ett år sedan. Enda tanken bakom är att försöka komma åt personers bankkonton.

Wand
0

Får exakt likadana mail varje gång jag ska sälja något på blocket, har även fått ett likadant mail fast på engelska då jag sökt Au Pair-jobb - de ville ha mitt pass och kontouppgifter för att kunna fixa biljetter… 

Skojare är vad det är. Lämna aldrig ut kontouppgifter och ofta erbjuder de massor av pengar så man ska vilja nappa.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

sofiek90
0

Jag har fått annonssvar på en annons jag inte haft en gång ;)

MVH

Sofie