Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: beteckningar-fölningar
Läst 581 ggr
Susan61
0

Sto avgiften

Hej,Undra vad sto avgiften är.Har inte haft hingst på några år skall nu låna en till mina ston.

Milla
0

på shetland är den 280 kr

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Kris_J
0

Enligt prislistan på SH är avgiften 250 kronor inklusive moms

http://www.svehast.se/sh/doc/1028.asp

Veritas odium paretFörvånad

Susan61
0

Tack  för ert svarDet var shetland jag menade.

Milla
0

ok då ber jag om ursäkt för att jag skrev fel, vad bra att du kris visste den rätta summan.

Kris_J
0

Prislistan på SH omfattar även shetland.

VeronicaP
0

#5 Är du säker Kristin för shetland har de senaste åren varit 280 och de överiga 250 kr.

Vi har i allfall inte fått någon information om att det skulle vara ändrat . Tror att det har varit något om att 30 kr går till SSS som betlar Sh eller något sådant hm kommer inte ihåg riktigt varför det har varit så , någon annan som kanske vet.

JennyR
0

är det inte 250:- + 30 kr till SSS? alltså 280:-… fast jag hittar inget om det på nätet ngnstans… förra året betalade jag in 280:- per sto…. var har jag sett det…? kommer inte ihåg….

VeronicaP
0

#7 Tror du har rätt , stod i förra årets SSS tidning i andra eller första nr . även på hingstlicensen vi fick förra året om jag inte kommer ihåg fel.

Houdini
0

Det har stått 250 kr på sh:s sida i flera år men de debiterar 280kr

VeronicaP
0

Jo men shetland har varit dyrare än övriga , för när jag har fått betla stoavgift för mina övriga ston som betäckts så har det varit 250 kr , så det borde fortfarande vara 280 tycker jag då vi inte fått någon info om annat.

Jag kollade förra årets fakt från SH och då var det 280 .

Kris_J
0

30 kronor ska läggas till som går till SPAF, alltså 250+ 30= 280

JennyR
0

aha, spaf var det, hade för mig att det var sss, men det sprollar ju summan är 280:- Glad

VeronicaP
0

Ha ha ja se där då är vi nästan lika förvirrade du och jag då Jenny Cool men  summan av det hela blev ju 280 *ler*

Kris_J
0

Precis, krånglig förklaringOskyldig

Milla
0

jamen då hade jag ju rätt juOskyldig