Sto avgiften
Hej,Undra vad sto avgiften är.Har inte haft hingst på några år skall nu låna en till mina ston.
på shetland är den 280 kr
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Enligt prislistan på SH är avgiften 250 kronor inklusive moms
Veritas odium paretFörvånad
Tack för ert svarDet var shetland jag menade.
ok då ber jag om ursäkt för att jag skrev fel, vad bra att du kris visste den rätta summan.
Prislistan på SH omfattar även shetland.

#5 Är du säker Kristin för shetland har de senaste åren varit 280 och de överiga 250 kr.
Vi har i allfall inte fått någon information om att det skulle vara ändrat . Tror att det har varit något om att 30 kr går till SSS som betlar Sh eller något sådant hm kommer inte ihåg riktigt varför det har varit så , någon annan som kanske vet.
är det inte 250:- + 30 kr till SSS? alltså 280:-… fast jag hittar inget om det på nätet ngnstans… förra året betalade jag in 280:- per sto…. var har jag sett det…? kommer inte ihåg….

#7 Tror du har rätt , stod i förra årets SSS tidning i andra eller första nr . även på hingstlicensen vi fick förra året om jag inte kommer ihåg fel.
Det har stått 250 kr på sh:s sida i flera år men de debiterar 280kr

Jo men shetland har varit dyrare än övriga , för när jag har fått betla stoavgift för mina övriga ston som betäckts så har det varit 250 kr , så det borde fortfarande vara 280 tycker jag då vi inte fått någon info om annat.
Jag kollade förra årets fakt från SH och då var det 280 .
30 kronor ska läggas till som går till SPAF, alltså 250+ 30= 280
aha, spaf var det, hade för mig att det var sss, men det sprollar ju summan är 280:- 

Ha ha ja se där då är vi nästan lika förvirrade du och jag då Jenny
men summan av det hela blev ju 280 *ler*
Precis, krånglig förklaring
jamen då hade jag ju rätt ju