Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett13-bruks
Läst 1149 ggr
PP
0

Bruksklasser i Kolbäck 8/9

I samband med utställningen anordnas följande bruksklasser:

• Agility (vid hand, riden och tömkörd)
  • Precision (riden, tömkörd och körd)

Möjlighet att prova på utan kostnad när tävling inte pågår. Blir man sedan sugen på att prova tävling, kan man efteranmäla på plats till en kostnad av 60 kr/start för medlemmar (dubbel avgift för icke medlemmar). Rosett och pris till alla som genomför tävling!

Vi börjar med körklassen kl.9. Vill du prova på körd precision, vänligen kontakta Pernilla tel.070 2007618, eftersom vi kommer bygga om precisionsbanan till kl.10 då det blir drop in start i agility och riden/tömkörd precision mellan kl.10-14.

Allroundchampion och Reserv Allroundchampion kommer att utses bland de ponnyer som lyckas bäst i bruks och utställning sammantaget. Hederspris till Bästa Bruksekipage.

Det har smugit sej in ett fel i katalogen beträffande poängberäkningen för utställning för allroundchampionatet. Följande gäller:

43p eller mer = 10p
41-42p = 9p
40p = 8p
38-39p = 6p
35-37p = 4p
Mindre än 35p = 1p

PP
0

Aktuell startlista

PP
1

Banskiss för den körda precisionen.

PP
1

Banskiss för tömkörd/riden precision.

Äsch, nu tänkte jag lite fel med tanke på ledklassen. Skäms

Återkommer med ny banskiss inom kort!

PP
0

Vi vänder på steken så att den som leder i ledklass inte behöver tråckla sej emellan bommar och ridbanans staket. Flört

Johanna-Granberg
0

Måste fråga, de som kommit till i efterhand får de fortafarande vara med i Allroundchampionatet?

PP
3

Ja, alla som är med i tävling och utställning har chans på Allroundchampionatet. Alla som tävlar bruks har chans på titeln Bästa bruksekipage.

SofieN
0

Jag vill ju också vara med! Dumma mig som sålt av shettisarna och bara har kvar en ostammad.

PP
1

#7 Du får kanske återinskaffa en då, för jag har börjat fnula på planer för nästa år…! ;-)

Chiquitita_
0

Åh detta hade jag helt missat. Det vill vi såklart ställa upp i! Kul!