Veckans Ponny - Ärla
Som första sto i vår serie presenteras Ärla.

Ärla 38040089
Ärla är född 2004 hos Lilian Henningsson i Borgholm. Hon är fux med ljus man och svans. Mankhöjden är ca 105 cm.
e. Kompis Mandus RS 264
u. My RS 2048
ue. Mässeboda Rossman RS 163
Ägare: Sandra och Malin Otterström, Högsrum
Egna meriter:
Ärla är visad på utställning med upp till 37 poäng.
Avkommor:
Ärla har hittills fått en avkomma, vilken tyvärr dog redan vid 1½ månads ålder.
Ägarens egen berättelse om Ärla:
Ärla är familjens lilla pingla, hon köptes från uppfödaren 2008. Hon var från början tänkt som sällskapsponny, men Ärla visade sig vara en mycket trevlig körponny och jag blev väldigt intresserad av utställning och avel.
Vi har tyvärr inte kommit iväg på så många utställningar som jag önskat p.g.a Ärla är ett sto med mycket vilja och lastningen har vart problem, något som vi jobbar på!
Ärla är både riden och körd och hon gillar att få dra sin lilla vagn lika mycket som att bli borstad och flätad. Hon är ett fuxsto från topp till tå och har en fantastisk personlighet. Väldigt social,lättlärd och arbetsvillig.
Ärla betäcktes år 2011 med hingsten Titol RS 241 och fick sitt första föl, Maximus, våren 2012. Hon var en fantastisk mamma på alla sätt, men "Max" drabbades av en akut infektion och fick somna in tidigare i sommar.
Planen framöver är att Ärla ska premieras sommaren 2013 eftersom detta inte gick i lås i år. Ärla ska förhoppningsvis efter detta betäckas igen, men fram till dess så är det mycket träning som gäller!
Ärla är min guldklimp och jag hoppas vi håller ihop i många, många år framöver!

Åh, hon är så himla lika James Juniors mor, Tamy´- helsyster till Ärla!!
Sicken sötnos :D
lurvponnyn.vimeddjur.se
Ja, många Mandus avkommor är otroligt lika! Tamy ser ut som en kopia ;)