Hingstföl köpes
Hingstföl fött 2012 önskas köpa. Den ska förväntas bli minst 105 cm hög, gärna över måttet. Endast södra Sverige av intresse. Stort plus ifall ni mot ersättning kan leverera fölet - ett utmärkt tillfälle att se hur fölet kommer att få det. Shettiskompisar finnes, vuxen ägare som sysslar med körning. Stamtavla, bild och prisuppgift önskas skickas i PM.

Kolla med Wonngagårdens stuteri de har ju några trevliga hingstföl till salu
Hej vi (hagstad stuteri) har ett hingst föl till salu. Maila mig ( petra_broden@hotmail.com ) så skickar jag info och bilder.
Mvh Petra

Hej
Vi har massor av hingstföl (20 st) alla är visserligen inte till salu, men en hel del av dom ska säljas. T ex ska vi sälja detta föl (se bild) Han är e William af Jäboruder u Sjaantje vd Kleine Weitje, således en halvbror till avelshingsten Argonath af Jäboruder.
Du kan hitta bilder och stammar på alla fölen på hemsidan www.jaboruder.se klicka vidare till fölen födda 2012
Transport mot ersättning kan också ordnas
Hej.Jag har en som blir troiligen rödskimmel.Lotta stammen.blir stor.

Vi har ett hingstföl från i år, han finns i Skåne m sin mamma, född i April.
Han är e. Uron vd Römer u. Doreth v Bitterschoten.(elit) En reslig kille med mkt bra trav !
se gärna hemsidan för mer info www.stuterisolliden.se
han heter Gargamel..
En jätte trevlig svart o väldigt social kille har vi till salu . Älskar o bli kelen o är hanterad en hel del .
Är utställd med 38p o klassvinst
Är efter Almnäs Origo RS 198 (Elit) U. Dalsgårds Karmen RS 5954 Diplomsto utställd med 41-42p ,SUCH.
Vi finns i skåne strax utanför Hässleholm
pm mig om du är intresserad el ring 0451-705931 0737-349040
Jag har Skickat pm till dig.
hingstfölet i nr 5 finns hos mig (Landskrona ca 4 mil söder om Malmö) och det är en himla trevlig kille som är oerhört social och lätthanterlig. Rör sig mkt bra och ser himla trevlig ut. Om du är intresserad så hör av dig så kan jag skicka nya bilder på honom. På denna bilden står han i backe.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Hej jag skriver här ändå för jag fick lite trassel med mailen.
Hingst fölet heter clint och är efter Fia RS 5437 och Anirac´s Berhnad RS 367.
Som det ser ut nu är hans färg brun ev. kan han bli black med tiden för han har tendens till ål.
Färgen är svår att läsa av för han har ej fällt färdigt.
Jag kan skicka en bild snart, har ingen bild som är bra än.
Min mail är fixad så du får gärna svara där ( petra_broden@hotmail.com )
eller ringa 0762-320009
Mvh Petra och Annika

#9 Ursäkta om jag lägger mig i, men när ingen av föräldrarna är black så kan inte heller fölet "bli black". En black fölunge föds black, det är inget den blir senare.
Förutsätter att föräldrarnas färg är korrekt i stamboken.
Tusen tack för alla svar (vilket var många). Jag har valt att avvakta lite, funderar på ifall det vore bättre att köpa en parhäst till min ene shetlandsponny, istället för ett föl.

Vi har ju både åringar och 2 åringar till salu.. har även vuxet sto till salu som är inkörd..
Jag söker endast en vuxen häst, minst 103 cm hög och tidigare körd i par.