Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 23-säljes
Läst 3448 ggr
PP
0

(S) Showhuvudlag mm

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har gått igenom mina showhuvudlag och insett att jag inte behöver fullt så många. ;-) Kan därför tänka mej att sälja följande:

1.Chetak showgrimma, brun med mässingsbeslag, stl 1 (shetland, antar jag). Ej ledtygel. Mkt gott skick. Pris: 200 kr

*TINGAT* 2.Chetak showgrimma, new market med mässingsbeslag, stl 2 (ponny, antar jag). Matchande smal ledtygel med hake. Tyvärr har ledtygeln ett par bitmärken, i övrigt i mkt gott skick. Pris: 220 kr *TINGAT*

3.Rundsytt showhuvudlag, svart med mässingsbeslag och matchande rundsydd ledtygel med kedja. Passande shetland. Helt nytt! Pris: 250 kr

*TINGAT* 4.Klassiskt hingstträns, brun med fina crownspännen i mässing, mässingsnitar på pannbandet, mässingsrosetter och dekorsöm på nosdelen. Stl ponny. Köpt på Tradera, tror det aldrig är använt. Pris: 250 kr *TINGAT*

5.Rundflätat lädergrimskaft, svart med silverfärgad hake och fransar i änden. Som nytt. Pris: 50 kr

Kan levereras på utställningen i Kolbäck 8/9.

PP
0

Säljer oxå min tränskarusell då jag tyvärr inte har plats för den. Tränsen hänger bra och är lättåtkomliga genom att delen med tränsen går att snurra. Helsvart, från Stubbs (England). Pris: 150 kr

PP
0

Chetak Shetlandsträns
Mörkbrunt med ljusbrun skoning på nosgrimma och pannband, mässingsspännen. Mäter ca 64-80 cm över nacken (bettring-bettring), pannband 35 cm och nosgrimma ca 42-50 cm. Nosgrimmans nackrem är kortad (snyggt gjort) och mäter ca 55-67 cm. Tränset är begagnat men omskött och i mycket gott skick, dessutom mycket trevlig läderkvalitet. Matchande ny kantflätad lädertygel ingår. Pris: 200 kr

PP
0

Dressyrlook för den lilla ponnyn!

Engelsk nosgrimma, svart med vit skinnskoning, pullbackspänning. Rostfria spännen. Mycket gott skick. Pris: 50 kr

PP
0

Snart vinter!

Three Crown Horseline Tornado, tjockt vintertäcke i stl.95. Rutigt i snygg grön färg och med alla tänkbara finesser som snabbspännen i bogen, bogveck, kryssgjordar, bensnören, rejält svansskydd, reflexer och ringar för halstäcke. Använt 1-2 gånger och har någon stövfläck på insidan, men annars i absolut nyskick.  Pris: 300 kr (nypriset låg på närmare 800 kr)

Camilla
0

Du har PMSkrattande

SofieN
0

Hmm, nu blev jag ju sugen på täcket och tränskarusellen också! Det är inget du är i behov av så kan vi kanske göra en liten bytesaffär? ;) Kommer ha ett loppisbord på utställningen i kolbäck :)

PP
0

#6 Det är mycket möjligt att jag kan vara intresserad av byte av något slag. ;-) Tar med täcke och tränskarusell oxå ifall att.

SofieN
0

#6 Kanon! Är det fem hängare på karusellen?

PP
0

#8 Sex hängare är det.

PP
0

Showgrimma 1 är tingad!

Adnocc
0

Jag vill köpa tränskarusellen om SofieN skulle råka ångra sig…

sofiek90
0

Jag skulle vilja köpa täcket om det inte är jätte långt över mage och ner vid benen. :)

MVH

Sofie

PP
0

En liten putt ifall någon mer vill titta på/ha levererat i Kolbäck. ;-)

#11 Noterat!
#12 Jag tycker det är normal längd på täcket. Kan mäta och återkomma om jag inte byter bort det imorgon. ;-)

Hittade även ett ledgrimskaft i naturfärgat läder. Fästs med chicagoskruv i delta, hake eller kedja. Snygg vit dekorsöm i övre änden. Helt nytt. Pris: 50 kr

sofiek90
0

#13 Gärna :) Täckena är oftast för långa över benen, konstigt nog. Hur höga ben kan en shettis ha som har 85 eller 95 i täckesstorlek :s

MVH

Sofie

PP
0

Det som finns kvar är:

Rundsytt showhuvudlag (se bild), nr 3 i #0. Vid snabb affär står jag för frakten!

#2 Chetak shetlandsträns

#3 Engelsk nosgrimma med pullback

#13 Ledgrimskaft i läder

kuusou
0

Tror du det rundsydda passar en russåring ?

http://minihingstar.n.nu

Blue_Ice
0

Jag köper gärna det svarta rundsydda :)

PP
0

Showhuvudlaget är tingat!