(S) Showhuvudlag mm
Har gått igenom mina showhuvudlag och insett att jag inte behöver fullt så många. ;-) Kan därför tänka mej att sälja följande:
1.Chetak showgrimma, brun med mässingsbeslag, stl 1 (shetland, antar jag). Ej ledtygel. Mkt gott skick. Pris: 200 kr
*TINGAT* 2.Chetak showgrimma, new market med mässingsbeslag, stl 2 (ponny, antar jag). Matchande smal ledtygel med hake. Tyvärr har ledtygeln ett par bitmärken, i övrigt i mkt gott skick. Pris: 220 kr *TINGAT*
3.Rundsytt showhuvudlag, svart med mässingsbeslag och matchande rundsydd ledtygel med kedja. Passande shetland. Helt nytt! Pris: 250 kr
*TINGAT* 4.Klassiskt hingstträns, brun med fina crownspännen i mässing, mässingsnitar på pannbandet, mässingsrosetter och dekorsöm på nosdelen. Stl ponny. Köpt på Tradera, tror det aldrig är använt. Pris: 250 kr *TINGAT*
5.Rundflätat lädergrimskaft, svart med silverfärgad hake och fransar i änden. Som nytt. Pris: 50 kr
Kan levereras på utställningen i Kolbäck 8/9.

Chetak Shetlandsträns
Mörkbrunt med ljusbrun skoning på nosgrimma och pannband, mässingsspännen. Mäter ca 64-80 cm över nacken (bettring-bettring), pannband 35 cm och nosgrimma ca 42-50 cm. Nosgrimmans nackrem är kortad (snyggt gjort) och mäter ca 55-67 cm. Tränset är begagnat men omskött och i mycket gott skick, dessutom mycket trevlig läderkvalitet. Matchande ny kantflätad lädertygel ingår. Pris: 200 kr

Snart vinter!
Three Crown Horseline Tornado, tjockt vintertäcke i stl.95. Rutigt i snygg grön färg och med alla tänkbara finesser som snabbspännen i bogen, bogveck, kryssgjordar, bensnören, rejält svansskydd, reflexer och ringar för halstäcke. Använt 1-2 gånger och har någon stövfläck på insidan, men annars i absolut nyskick. Pris: 300 kr (nypriset låg på närmare 800 kr)
Du har PM
Hmm, nu blev jag ju sugen på täcket och tränskarusellen också! Det är inget du är i behov av så kan vi kanske göra en liten bytesaffär? ;) Kommer ha ett loppisbord på utställningen i kolbäck :)

#6 Det är mycket möjligt att jag kan vara intresserad av byte av något slag. ;-) Tar med täcke och tränskarusell oxå ifall att.
#6 Kanon! Är det fem hängare på karusellen?

#8 Sex hängare är det.

Showgrimma 1 är tingad!
Jag vill köpa tränskarusellen om SofieN skulle råka ångra sig…
Jag skulle vilja köpa täcket om det inte är jätte långt över mage och ner vid benen. :)
MVH
Sofie

En liten putt ifall någon mer vill titta på/ha levererat i Kolbäck. ;-)
#11 Noterat!
#12 Jag tycker det är normal längd på täcket. Kan mäta och återkomma om jag inte byter bort det imorgon. ;-)
Hittade även ett ledgrimskaft i naturfärgat läder. Fästs med chicagoskruv i delta, hake eller kedja. Snygg vit dekorsöm i övre änden. Helt nytt. Pris: 50 kr
#13 Gärna :) Täckena är oftast för långa över benen, konstigt nog. Hur höga ben kan en shettis ha som har 85 eller 95 i täckesstorlek :s
MVH
Sofie

Tror du det rundsydda passar en russåring ?
http://minihingstar.n.nu
Jag köper gärna det svarta rundsydda :)

Showhuvudlaget är tingat!