Veckans Ponny - Timotej
Ponnyn som presenteras den här veckan heter Timotej och är ett sto som kombinerar avel med olika bruksaktiviteter.
Timotej RS 6328
Timotej är född 2003 hos Marie Ullman. Hon är svart och mäter 96 cm i mankhöjd. e. Timothy v.St. Geerhof RS 200
u. Furunäs Lassie RS 6397
ue. Flagg RS 85
Ägare: Erika Fernlund
www.stuteriakires.n.nu
Egna meriter:
Timotej är utställd med blandat resultat, som bäst har hon fått 39 poäng.
Avkommor:
Timotej har hittills lämnat två avkommor, Akires Lucky Hero och Abe Lincoln. Hero är visad som 1-åring och erhöll då 38 poäng.
Ägarens egen berättelse om Timotej:
Timotej är en användbar ponny som används till avel, körning och andra bruksaktiviteter. Jag köpte Timotej 2009, det är en ponny jag fastnade för direkt. Hon ger mig så mycket glädje och har ett stort hjärta. Under de år hon bott hos mig har vi hunnit med många utställningar och även provat på bruksaktiviteter. Timotej kördes in och älskar verkligen detta. Vintern innebär mer körning. Vi brukar köra barn på julskyltningen och något år delade vi ut julklappar till olika familjer på julafton. Det var mycket uppskattat att få se en liten Shetlandsponny som drog tomten i släde. Timotej är en underbar mamma till sina föl och nästa år väntar vi hennes tredje föl efter skimmelhingsten Love Spring.