Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett11-skötsel-hästhållning
Läst 1397 ggr
idaklausner
0

Vintertäcke

Dags att se över täckessortimentet inför vintern. Någon som kan tipsa om bra vintertäcken, till bra pris i strl. 105? Gärna bogveck och ca 200g fyllning. Alla tips välkomnas! :)

ThiffannyJ
0

Jag gillar hansbos vintertäcken.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

ThiffannyJ
0

Här är en länk till deras sida. De jag gillar med deras täcken är att passformen är bra vid halsen, vilket jag tycker är viktigt.

www.minishetland.com

idaklausner
0

Tack! Vet du vad priset brukar ligga på?

ThiffannyJ
0

Hmm, nu var det ett tag sedan jag köpte, men kanske runt 500:-?

www.minishetland.com

SofieN
0

Jag gillar hansbos och hööks täcken. Har två svarta 280 grams täcken ifrån hööks som jag ska sälja, kan det vara intressant? Ett är nytt och ett är bara använt en gång. Och sen har jag två nya 200 grams, också från hööks. Ett rutigt och ett randigt, färgglada. Har bara kvar en mindre shettis som dom inte passar på.

idaklausner
0

#5 Får börja med att ursäkta mitt sena svar tror jag Skäms Detta kan absolut vara intressant! Skulle du kunna skicka bilder till min mail så kan vi höras vid mer där? :)

Ida_Klausner@hotmail.com

AnnaFagerell
0

Ett prisvärt täcke är himalaya från Börjes. Själv använder jag det plus Thermo Master samt shires. Shires är bra tycker jag för dom har bara 180 g stoppning. Jag vill inte ha för tunga täcken på mina små

Medarbetare på djurskydd.ifokus

idaklausner
0

#7 Tack! Jag har deras himalaya mini regntäcke med elgitarrer på. Det är jag väldigt nöjd med, så kan tänka mig att vintertäcket är bra det med. Upplevde det rymligt i bogen trots inga bogveck. Så får kanske bli ett sådant. Shires är jag inte så insatt i, vart finns det att studera närmare? :)

AnnaFagerell
0

#8 uj, jag har köpt de i olika butiker… väldigt prisvärt

Maliiin
0

Jag tycker Shires är värdelösa! De är alldeles för korta nertill. Å då har vi inga tjocka ponnier! :P

Jag vill gärna att täcket ska gå ner en bit så att det verkligen täcker magen :)

Jag köpte däremot Börjes blå vintertäcke med löstagbar hals förra året. Ligger bra på min shettis på 102 cm som brukar ha 105 cm i täcken.

Annars gillar jag Hansbos täcken väldigt mkt..

AnnaFagerell
0

#10 Mina täcken går ner en bit över magen… Inga problem. Å jag har stora shetland

Maliiin
0

#11 Då kanske det är för att jag vill ha dem lite längre =) Min kompis hade hemma ett shires vintertäcke med helhals förra året. Men det täckte som sagt inte ens magen!

AnnaFagerell
0

#12 de hade kanske kapat av magen för att täcka halsen… Flört   nä jag vet inte, har aldrig haft ett med hel hals. Men mina sitter kanon! Visst går som inte in under å viket sig under magen men det vill inte jag heller för det blir bara blött och skitigt och tungt då. Men man ser inte magen på mina iaf

AnnaFagerell
0

#12 de hade kanske kapat av magen för att täcka halsen… Flört   nä jag vet inte, har aldrig haft ett med hel hals. Men mina sitter kanon! Visst går som inte in under å viket sig under magen men det vill inte jag heller för det blir bara blött och skitigt och tungt då. Men man ser inte magen på mina iaf