Resultat Bjärsjölagård
Klass 4
Adele vidare
Kasebackens Kalinka 77887
kommer försöka rapportera under dagen, då jag får sms från Milla, men kan inte garantera alla resutlat !

Klass 4M
Kanel Vidare
Smedjenäs Kira 77687
Klass 5
Black Jack Vidare

Klass 6
Störbäckens Passion vidare
Havsrosen Everlasting Flame 87798
Klass 6M
Melkers Backyard Babie vidare
Östangårdens Mary Lee 87688
Klass 7
Ironman vidare
Bäckhagens Rebell 77788

Klass 8
Almnäs Vision vidare
Åkaregårdens Juliette 99887
Dalsgårds Ophelia 77788

Klass 8b
Döösens Hexa vidare
Ivars Isa 88888
Una 87798
Bårarps Amanda 88778
Klass 8M
Hasselbos Kastanya vidare
Melkers Bianchi 98887
Hasselbos Kelsey 98787
Axtorps Donna Karan 98787
Sisslas Delfie 87787
Klass 9
Shakiras Sune vidare
Klass 10 M
Skäpperöds Arnim vidare
Klass 11
Dalsgårds Disco vidare
Älvåsens Viking 88897
Björknäs Obesses 87887
Björknäs Saray 87887

Klass 13 M
Åkaregårdens Guevele vidare
Melkers Jinn 88888
Ladybird of Northstar 98787
Bergeruds LL Alvida 87887
Klass 14b
Eddie 87787
nu måste jag gå ut o bada min hingst, men skriver mer senare om jag får mer resutlat från Milla !!

Klass 15
Basillika 87788
Melodie vd Römer 98778
Klass 2
Klassvinnare Havsrosens Grace of an Angel

Klass 12
Åkaregårdens Ipotoksina vidare
Åkaregårdens Finesse 99887
Havsrosens DelMillicia 98887
Emmeros Diva 87888
Eketorps Laguna 77788
Klass 1
nr 2 87788
nr 4 vidare
Klass1M
nr 5 77787
Klass 2
nr 7 Havsrosens Grace of an Angel vidare
nr 6 37p
klass 12M
Wish of the duke stable vidare
Basilika 99888
Enya 99778
Windekindje vd Kosterweide 88887
Beauty of the Duke stable 98688
Sandbackas Cola 87788
Charlies Tyra 77788

Klass 13A
Almnäs Mocca vidare
Xtra Donna v Amstelhof 99888
Störtbäckens Mynta 98888
Dalsgårds Glamour 98887
Taribel v Melkvonder 88888
Ekskogens Ginny 88887
Klass 13 B
Dalsgårds La Farina vidare
Slättens Madicken gick fyra med 88888
Nu är finalerna så jag får ingen rapportering nu.. får se om jag skriver mer..
BIS Åkaregårdens Ipotoksina

Det absolut största grattiset jag någonsin delat ut går idag till Rebecka och fina Ipotoksina !!!
Efter den resa ni gått igenom så finns nog ingen som är mer värd en sån titel !! största grattis från alla oss här hemma :)

Stort grattis till BIS, Reserv-BIS, Championaten och alla andra fina resultat! 
Stort grattis till Rebecka och finfina Ipotoksina! Himla tur vi badade och gjorde iordning henne för SÅ SNYGG hon blev! Känner man till historien bakom kan man inte annat än bli rörd!
Grattis till alla er andra också!

Stort grattis till alla nöjda visare idag :)
Stort Grattis Rebecka till BIS titel, vilken otrolig resa du och Ipotoksina har gjort er historia är som en film. Återigen ett jättestort Grattis.
Stort grattis till BIS och R-BIS samt alla andra nöjda!
Tack för en trevlig utställning!
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Stort grattis till alla som är nöjda idag. Ett speciellt grattis till Rebecka!
Vill också tacka shetland syd för en trevlig utställning!

Grattis Rebecka till Best In Show!!
Grattis alla nöjda, vem blev Reserv BIS?
Stort Grattis till alla som blev nöjda i går!
Extra grattis till Rebecca 
Delad glädje är dubbel glädje :)
#22 Skäpperöds Drusus
Grattis till alla fina resultat!
Grattis till BIS Rebecca!
o till reserv bis!
Tack för en fin utställning…

Grattis BIS och Reserv Bis!!
Och Grattis till alla nöjda!!
Och Tack för en trevlig utställning!!

#10 Jättestort tack Sanne! Det hela är helt otroligt :-)
#11 Himla tur att jag blev övertalad till att våga visa henne :-) Jättestort tack för allt Hanna! Utan din tro på henne under hela tiden hade jag nog inte vågat hoppats heller.
#14 Tack Ellinor, vi har verkligen kämpat, Ipotoksina och jag!
#16 Tack Karin och stort grattis till dina hästars fina resultat och att Finezze nu är klar för SUCH!
#21, 21 och 25 Tack!
Tack för alla grattis! Det hela blev en helt oförglömlig dag :-) Aldrig jag trodde att det någon gång skulle kunna gå så bra. BIS med en egenuppfödd ponny är så enormt stort för mig. Att det var just Ipotoksina som vann titeln känns helt osannolikt. För ett år sedan var det i princip inte någon mer än Hanna som trodde hon skulle kunna överleva. När vi hämtade hem henne från djursjukhuset var hon blind och alla prover var jättedåliga. Veterinären ville ge henne en "bonusvecka" hemma eftersom hon ändå utåt sett verkade må hyfsat. Han trodde aldrig han skulle få se henne levande igen. Han var chockad när jag ringde och sa att allt var bättre och vid det första återbesöket tyckte han det hela var ett under. Hans kommentar var att "det är otroligt vad kärlek och envishet kan göra". Det var under flera veckor jag varje dag körde upp till djursjukhuset med nyplockat gräs och morötter till Ipotoksina och när vi sedan fick hem henne höll vi på i flera månader med ögondroppar 4 gånger/dag innan hennes ögon till slut, efter ett par bakslag, var så pass bra att hon inte längre behövde ögondropparna.
Det var knappt jag vågade drömma om att det skulle få ett lyckligt slut och lyckan när hon friskförklarades går inte att beskriva. Ipotoksina är den ponnyn som ligger mig allra varmast om hjärtat och det är inte så konstigt efter så mycket som vi kämpat tillsammans. Hon är en helt otrolig ponny som, trots alla behandlingar, alltid kommer springade när jag kallar på henne. Jag är så otroligt glad över att jag fick ha henne kvar, hon förgyller varje dag i mitt liv bara genom att finnas :-) Hennes BIS-titel är jag så jätteglad över!
Stort tack för alla grattis vi fått!
Bild på: Åkaregårdens Ipotoksina, 99888=42p, klassvinnare klass 12, Champion Sto och BIS.

Stort grattis till alla som är nöjda med utställningsresultaten!
Extra stort grattis Karin till dina fina ponnyers resultat, Camilla till Drusus res-BIS, Sara för Hexas klassvinst, Melkers för era fina ministons resultat!
Skäpperöds Arnim blev Champion valack & vann även agilityn med Sissel. Vår nya Skäpperöds Victoria fick guld även hon- jättenöjd. Stort grattis till alla nöjda!!!
Klass 8B Bårarps Amanda 88778=38p sist i klassen! Tjohej!
Hon var Champion ungsto förra året med 99888=42p.
Jag älska henne med hela mitt hjärta och hon är utlånad till fam Odder i Blentarp som har kört trav med henne. Hon blev 2a i sitt första start, vann nästa och blev 4a i hårdare konkurrens med spår 10 i sitt tredje lopp.

trist att inte ha ngr foton på sina egna pållar…Hade jag tänkt kunde du Sara tagit med min kamera ju :-)