Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 3572 ggr
seijsing
1

Utställning Ö-vik 15 sept

Snart är det dags

Ville bara meddela att vi hittills har 4 strykningar. Det är katalognummer 3, 11, 35 & 41. Om ni har tänkt stryka er ponny är det jättebra om ni meddelar detta så snart som möjligt.

På utställningsdagen kan ni lämna matsäcken hemma då vi kommer att sälja mycket gott fika och även varm korv och dagens lunch. Även vegetariskt alternativ kommer att finnas.

Varmt Välkomna!

Annette
0

I vilken ordning går klasserna?

seijsing
0

#1 Enligt katalogordning. Fölen och deras mammor först och sedan i "klassordning" förutom en klass som flyttades till eftermiddagen pga mkt långväga gäst.

K.Erlandsson
0

det ska bli så kul att åka ner till er :)

seijsing
0

#3  Så roligt att du tycker det! Vi ser verkligen fram emot det också… ikväll harvas ridbana och ringen ställs iordning   Glad

Häst # 30 är också struken.

proppis
0

Billy kommer, och det ska bli så spännande! =D

susanne-s
0

Någon som vet några resultat?

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Annette
1

Har bara hört resultat från valackerna. Vinnaren hade 38 poäng, vet ej vem. Sham Z hade 35. Min förra ponny Skärgårdens Nelson fick 87787=37. Ingen höjdardag för hans del med andra ord Obestämd.

JennyR
2

Robijn klassvinnare med guld :)

JennyR
1

Vitamin 39 poäng

JennyR
1

Fölen låg på 32-33 poäng, förutom Kallkällans Converse som gick vidare med silver :)

JennyR
1

Överlag strikta poäng idag :) Fölstona: Klassvinnare JR Velvet Revolver 2:à Dalsgårds Kamomill 5x8 3:à Beliss 5x8

PP
0

Vem dömde?

Annette
0

Torsten Jeppsson.

sanne
0

fler resultat ??

Petra-Stark
0

Ja fler resultat.. Jag är grymt nyfiken :)

JennyR
0

Bis Natasha resbis Robijn :D

JennyR
0

Skrev fel förut, ett till föl hade silver, seisings Palladium princess :)

JennyR
0

Champion föl Kallkällans Converse Champion sto och Bis Natasha v Ramsburg Champion valack Lundabo Jackson Champion hingst och resBis Robijn v st Polderzicht Champion unghingst ? Ungsto ? Stort grattis till alla som var nöjda med dagen :D

sanne
0

Men åå stort grattis till Annso m familj till Natasja s BIS !! Vad blev poängen ? Hon borde vara klar för super such nu då.

RebeckaSvensson
0

Grattis till BIS och res-BIS och alla andra som är nöjda med dagen!

JennyR
0

Jag har tyvärr inte poängen, men jag tror att natasha fick 41 poäng :)

sanne
0

Har pratat m ägaren o Natasja fick 99888

JennyR
1

Ja se där vad jag hör dåligt :D Grattis igen till alla nöjda :)

kaip
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kommer lite bilder här då!

Vill först och främst tacka alla för en riktigt mysig utställning! Blev lite glädjetårar från min sida.. Blev riktigt glad när Natasja tog BIS ♥

Börjar med Beliss!

(Har dock inga poäng för dom..)

kaip
1

Dalsgårds Kamomill

kaip
3

Lundabo Jackson

Bästa mini | 40p

kaip
4

Natasja v. Ramsburg

42p | Champion Sto | BIS

kaip
4

Robijn v.st. Polderzicht

(otroligt snygg!!)

kaip
4

Vitamin

Sjukt snygg han också!

kaip
3

Och sen har vi en bild på BIS och res. BIS tillsammans!

Natasja v. Ramsburg & Robijn v.st. Polderzicht

Grattis till alla nöjda och tack för en super rolig utställning!

fuxar
0

Stort GRATTIS till BIS o R/BIS + alla andra nöjda!!!!!!!!!

Anna-Karin
0

Stort grattis till alla nöjda utställare… extra stort grattis till Helena med Robijn… så snygg Skrattande

Helena-Bergstrom
2

Tack för alla gratulationer!

Jag har inte riktigt förstått hur det gick till än. Robijn var jätte jobbig första svängen han var ut. Vägrade stå still skrek så jag var halvdöv mm. Jag var sugen på att låta han stå kvar i finkan andra svängen han skulle ut, men som tur var gjorde jag inte det. Och då hade han lugnat sig och skötte sig fint Glad

Grattis till Bis än en gång och till övriga utställare!

det var en jätte trevlig utställning med otroliga priser! Arrangörerna har gjort ett fantastiskt jobb! Tusen tack Anna och katarina med familjer för en trevlig dag! Glad

Milla
1

Stort grattis till BIS och R-BIS samt alla ni andra som är nöjda!

Tack för fina foto!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Kida
3

Vi vill tacka för en super trevlig utställning med strålande höstväder!! Fina hästar, glada människor och underbara priser!! Fick så mycket fina priser och dom alla är verkligen uppskattade!! Utställningen flöt på bra och man såg att det låg ett enormt jobb bakom detta, så ett stort TACK till arrangörena!!

Ett STORT grattis till alla nöjda!! Vilken super dag!! En dag som jag aldrig kommer att glömma! Vilka underbara hästar vi har <3 Sååå himla skoj!

#33 Ett STORT grattis Helena!!! Jätte kul med fina Robijn!! Verkligen en fin hingst!!

Tack vår fina dotter som visar hästarna så bra Kyss Älskar dig!!

Ps. Tror det var Bäckdalens Castello som blev champion valack?

Kida
2

Seijsings Palladium Princess

Kida
4

JR Velvet Revolver

Kida
3

Bäckdalens Chantal

MariaA
2

Stort GRATTIS!! till BIS och R-BIS Glad, och till alla andra nöjda.

Det var en mycket trevlig och välarrangerad utställning, och prisbordet var helt otroligt!!

Våra resultat blev: Linnestofta Eternal Flame klassvinnare, vidare till stochampionat där hon blev 2 av 4, efter fina Natasja som sedan blev BIS, poängen blev 99887=41p. otroligt nöjd över det , då det var ytterst få ponnyer som fick guld, och inte många över 40….var det bara typ 3-4 stycken som fick över 40???

Våran uppfödning Bäckdalens Castello som ägs av Sara Andersson(stort grattis Sara) slog på stort och blev Champion valack i stor konkurrens, då det var många fina valackar där! han blev dessutom BIS4!!Glad Stuarts dotter Beatrice Auror blev ungstochampion  och BIS3 Skrattande stort grattis till det Pia!! (Beatrice är helsyster till Beatakristin som vi lånat magen på )

Våran Chantal var enormt trött och sur idag, hon vägrade trava trots piskförare och trots att domaren gav henne MÅNGA varv att försöka på, men tyvärr var det helt omöjligt, och poängen blev ändå över förväntan med tanke på hennes uppförande, 88877=38p.och klass1, stort tack till domaren för det, då jag kan tycka att hon inte visade mer än typ 6 på rörelser Flört

Väldigt trevligt har vi haft, och vi hoppas på att det blir en uppföljare nästa år Flört

Maria Persson
1

Ett stort grattis till BIS och res BIS :) och övriga nöjda
Är själv super nöjd med dagen
Min lilla Kallkällans Converse <3 blev ch föl och skötte sig exemplariskt
Ashanti <3 klassvinnare 40p

Ett STORT TACK tll arrangörerna och de duktiga funktionärerna
För en jätte trevlig dag, välarrangerad och en perfekt utställningsplats
Allt flöt på så bra hela dagen
Kommer gärna tillbaka

kaip
0

Vad heter hemsidan som fotografen skulle lägga ut bilderna på? :)

ThiffannyJ
0

Grattis till alla som blev nöjda med dagen!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

HannaNikolina
0

Tack alla som kom hit och tack alla underbara funktionärer!

Grattis till alla hästägare som har så fina ponnyer <3

Fotografen heter Pernilla Larsson och alla foton kommer finnas på www.equipe.com om några dagar.

JennyR
0

Hoppas verkligen att ni vill anordna fler utställningar i framtiden, vi kommer gärna tillbaka :D (och jag ser att jag stavat fel på bisvinnarens namn massor av ggr, sorry :p )

Charlotte-Aveback
1

Grattis till BIS, Reserv-BIS, Championaten och alla andra fina resultat! Glad

K.Erlandsson
0

ch unghinst blev Atlaz :) ungsto ch blev Beatris auror :)

Hanna-D
0

Grattis alla nöjda!

Annelie-P
0

Grattis till BIS och alla andra fina resultat!

Maria Persson
0

Kallkällans Converse ch föl 38p

Maria Persson
0

Ashanti klassvinnare 40 p (klass 13 B)

Maria Persson
0

Robijn v.st Polderizicht RS 528

Maria Persson
0

BIS & res BIS

seijsing
2

Även jag vill skicka ett stort tack till alla våra underbara funktionärer - utan er hade utställningen inte varit möjlig! Ett stort grattis till alla er som blev nöjda med dagen och såklart ett extra grattis till fantastiska BIS och R-BIS!

Själv är vi jättestolta över att vårt stoföl palladium princess fick 77888=38p och samma slutpoäng som champion föl  Kyss Vår uppfödning (prinsessans helbror) Brilliant Bronze, fick även han 38p.

Poängen över dagen fördelades på 5 brons, 20 silver och 11 guld varav 4 var över 40p.

Ett stort tack även till vår domare Torsten Jeppsson som åkte hela vägen hit upp Flört

MidnightLight
0

Kommer det bli fler utställningar i ö-vik?

seijsing
1

# 54: Att anordna en utställning var mer arbetskrävande än vi trodde, men själva utställningsdagen var också roligare än jag någonsin kunde ana. På frågan om vi kommer anordna någon fler utställning blir då svaret sammanfattningsvis - man vet aldrig!    Flört (men inte nästa år i alla fall)