Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett03-fölboxen-2007
Läst 5841 ggr
Cattis
0

Fölboxen - Giljans Amanda

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Årets första, och enda föl för denna säsong på Giljans Stuteri blev ett fuxigt sto. Hon skall heta Amanda och är e. Kålkulla Unnric.

2007-06-10 ~ Giljans Amanda 

På Giljans Stuteri föddes årets enda föl natten mot söndag den 10:e juni. Ett fuxigt stoföl, Giljans Amanda, som var 24kg tung o 66 cm hög. Stolta föräldrar är Kålkulla Unnric RS 376 och Amulett RS 5632

Fotograf & copyright: Anette Sihlberg - bilden får ej tas/lånas härifrån utan fotografens tillåtelse.

Vill Du visa ditt föl här i fölboxen? Maila då bild och info om ditt föl till cattis@monkeytoys.com så lägger vi in en artikel om ditt föl.

Stuteriets hemsida

Tidigare föl i fölboxen:

Av: Cattis

Datum för publicering

• 2007-06-19

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Cattis
0

Grattis Anette o Roger, till fölisen och till köpet av nye hingsten! :-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Hanna-D
0
Milla
0

Grattis

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Yvonne N.
0

Grattis!

Annette
0

Grattis Anette & Piroger! Cecilia och jag kommer nog på besök framöver ;)

Charlotte-Aveback
0

Grattis!

susanne-s
0

Grattis

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

sanne
0

Grattis här med !!

Ann-Christine
0

Grattis!

[Anna-N]
0

Grattis!

JennyR
0

Grattis!

carina-w
0

grattis

Kraka
0

GRATTISGlad

Anette
0

Åh,tack för alla gratulationer!! Vi är verkligen jättelyckliga, över både hingst o fölis. Amulett, förstföderska och allt, fixade fölningen alldeles själv, och man är ju så tacksam att allt går bra!! 

Vad gäller Birger, ja vad ska man säga, en kille som tog både Roger o mig med storm!! Blev totalt bortkollrade av honomKyss.Igår betäckte han för första gången och han var så fin, det gick så bra, kul! Vi har bestämt att i år får han nöja sig med några av gårdens flickor. Både han och vi är ju nybörjare, och det känns bra att ta´t lite lugnt, så vi får chansen att lära känna honom ordentligt först, innan vi tar emot främmande ston.

#5 Det ser vi fram emot, välkommen!!Glad

Milla
0

#14 stort grattis till en fin fin hingst

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Annette
0

#14. Tack!

Jag fick veta Anette och Pirogers funderingar ang Birger för ett bra tag sedan. Så himla kul att det blev köp. Bättre hem kan ingen ponny få. Frågan är väl om någon uppfödning någonsin kommer lämna gården;) Men det är ju små bekymmer, går alltid att bygga fler lösdrifter Glad.

Anette
0

Men Annette, jag förstår verkligen inte vad du menar…Oskyldig

( vi har faktiskt pratat om fler lösdrifter…..Generad)

Skulle kanske skaffat en annan hobby…..

frejiis
0

Grattis!