Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 426 ggr
zettan
0

GOD MORGON 21 JUNI

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

morrn morrn

Idag regnar de i Borås. Lite smådugg bara i för sig. Men det är varmt ute och ja tror att de kommer att bli finare väder längre fram på dagen. Fåglarna kvittrar som stollar i allafall.

Igår var ja ute med Rosa igen. Hon är så störtskön alltså jätte pigg och busig. Hon går och små taktar hela tiden nästan Räcka ut tungan. Eventuellt ska hon ridas av en tjej idag. Men vi får se hur de blir till kvällen.

Lilla Boombastic blev sparkad av d ponnyn i stallet igår. Men som tur var så blev Boombastic bara chockad och sprang i väg. Men efter en stund blev han lugn igen och ja kände över honom. Inga skador och han var pigg och glad igen en kvart senare.

SannaHolmgren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon.

Regnar i Boråsområdet ja. Hästarna står just nu och sover och tycker nog det är ganska skönt att slippa flugor och knott en stund.

sanne
0

Go morgon

Sandra, vadå duggar??? här har det kommit störtskurar, herre gud, skönt att grannarna fick rullat allt som var slaget igår, det blir massor m hösilage iår, bra för då blir priset lägreOskyldig

Idag väntar ultraljud för 2 ston, som jag hoppas är klara nu, vore så skönt. annars ska jag o barnen mest ta det lugnt i dag, vår första semester dag !!

Ha en bra dag allesammans

[Anna-N]
0

God Morgon!

#2. Håller tummarna nu! Du måste höra av dej när det är klart! Så spännande!

Här hänger regnet i luften. Har nog regnet större delen av natten…nu får det räcka med den blöta varan ett tag….

Idag kommer hovis o gör hästarna fina i fötterna.

Ha en bra dag! Glad

ThiffannyJ
0

Godmorgon.

Har aldrig sovit så tryggt i Nyköping som jag gjort i natt. Tre polisbilar utanför balkongen åt båda håll. Ingen har väl missat polismordet i Nyköping? En polis sköts ihjäl i huset bredvid och gärningsmannen sprag ut på gatan och började skjuta precis utanför balkongen. Förs hördes ett skott, trodde att de var en däck som small eller liknande, sen hörde tre snabba till. Såg i stort sett allt från balkongen… En jobbarkompis till Jack bor på bottenvåningen i samma hus, hon hörde också skotten och tittade ut genom sitt fönster, då möttes hon av mördarens ansikte som tittade in genom förnstret. Två mord i lilla Nyköping på 6 månader, vart är samhället på väg?

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

VeronicaP
0

Morrn morrn , ja inte har det regnat jättemycke här inte men det kommer kanske. Jobb idag med sen är man ledig i  3 dagar . Midsommar i morron ju och då ska det regna sägs det :-) inte så ovanligt ju.

Charlotte-Aveback
0

#4: Har precis pratat med min lillebror som är polis … i Kristianstad. Jag var bara tvungen att höra hans röst och att allt var bra. Fruktansvärt att de skall behöva riskera sina liv på det här viset - något är katastrofalt fel med dagens psykvård.

Milla
0

God morgon, här är det sån tryckande värme så det är hopplöst, hoppas faktiskt det blir åska.

Har inte fått tag på vet ännu, men fortsätter jaga henne. Eftermiddagen får gå åt till att veckohandla och vila, är helt slut i kroppen.

#6 Psykvården är katastrofal det är hemskt att inte politikerna har vett att prioritera var pengarna ska ta vägen, det är skrämmande.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

ThiffannyJ
0

Psykvården i det här fallet bad polisen om hjälp för att omhänder ta denna 55 åring. Det var ju bara olyckligt att poliserna inte hade säkerhtsväst på sig när de gick in i lägenheten.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Charlotte-Aveback
0

#8: Tyvärr räcker inte ens säkerhetsvästar till då huvud och annat är oskyddat …

Min bror berättade att så sent som igår var de ute på två liknande fall för att "hämta in" personer till tvångsvård. I det ena fallet gällde det en man som suttit inlåst på psyket i 15 år för mord men som nu hade fått permision. Det första han gjorde var att knarka ner sig och ignorera sin medicinering så nu skulle han in för tvångsvård igen.

Rena "turen" i det här fallet för min bror och hans kollegor att mannen inte hade några vapen tillgängliga …

Ellinor Johansson
0

# 7 Visst kan politikerna prioritera rätt, men vad är rätt?

Det känns som våldet och psykisk ohälsa öka lavinartat hur ska någon kunna få balans på problemen igen?

RebeckaKihlberg
0

God morgon!

Det blir en vanlig dag på jobbet för min del, inget spännande alls. Ska iväg och handla lite inför imorgon, när jag kommer hem.

Beträffande polismordet igår så kan jag inte annat än att hålla mer er om vad ni skrivit. Politikerna måste börja aggera, det har hänt förmycket tråkigheter dom senaste åren där psyksjuka människor har varit inblandade, det går inte att blunda längre.

Hoppas ni får en bra dag!

zettan
0

#2 när ja skrev detta i morse duggade de bara. sen spöregnade på vägen till jobbet men nu duggar de igen.

#2 lycka till på ultraljuden idag

Puzzel
0

Halloj ät hemma en sväng och tvättar, och fixar alla tråkiga läxor ska snart ut till landet igen, släppte hästarna på nytt bete idag Puzz försvann bland allt gräs, här regnar det också, jagar eget släp nu efter att vi fick lånade ett släp med el fel till förra helgens utställningar i Järfälla får pssa på att gratta Cattis så här i efterhand till de fina resultaten till kanon fina hästar.Ha en bra dag alla glada.

AusaBausa
0

God eftermiddag! Här har vi haft midsommar fest på jobbet, dans o sill o potatis…precis när barnen ätit klart o vi skulle sätta oss o äta så känner vi hur det börjar lukta rök…kollar omkring o ser då en bit bort på vägen hur det bara är grått av rök!!! Brinner ngn stans o det osar så hemskt att barnen börjar hosta! FÅr lämna allt o springa in o stänga alla dörrar. Förm ngn gräsbrand för det har varit olidligt varmt i dag! Önskar också åska o kanske lite regn(för o få bort lite pollen…)som #2 men den ska gå över t i morgon…

Ha en fortsatt bra dag!