Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 438 ggr
Maria Persson
0

Unghästvårtor

Mitt ungsto har rätt mycket unghästvårtor på nosen som hon haft ett tag. Kontaktade vet men hon skulle höra av sig senare … eftersom det inte var någon sjukdom utan ett virus.
Grejen är att hon ska i väg på unghästbete, och det känns inte bra att skicka i väg henne när hon är vårtig.Någon som har något tips?

angabogard
0

Är det ingen fler som har haft dessa vårtor på sina pållar??

Milla
0

mina killar har haft en hel del men dom försvinner av sig själv,jag gjorde inte något åt dom.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

[Rebecka]
0

När jag lånade min Kayenne som va 1 år då (nu 5) hade hon massor av vårtor  både på mulen o under ögat. Men d försvann sedan av sig sj, men d tog lite tid. Jag gjorde inget åt hennes vårtor…..

tonje
0

De fleste "heste-folk" kjenner jo til at unghest-vorter er harmløse greier så jeg tror du kan la din ponni nyte sommerferien med de andre unghestene og ha god samvittighet:) Kanskje er de også borte når hun kommer hjem igjen ! Min 2 åring hadde mulen full som åring men de ble borte i vinter. Nå har jeg en åring med én stooor vorte midt på mulen Kyss *lekkert* !Flört

VeronicaP
0

Vi har haft det ibland på en del och gör inget åt det , för de försvinner av sig själva efter ett tag.