Träning
Ärla har lyckats få ett fult sår i mungipan som hindrar från att kunna använda bett på henne i dagsläget, och utan körning/tömkörning har hon fått lite extra sommar hull….
Långpromenader är väl bra för att bränna fett?
Hon har mest lagt på sig över bogarna, någon som har bra träningstips för detta?
Hoppas munnen är okej snart så vi kan börja träna igen, typiskt att det alltid ska hända när hästen går som bäst!
Ett litet hackamore?
Hej. Jag har sett att selar.se säljer ett bettfritt alternativ som finns i storlek shetland, tror inte heller det var så dyrt. Vet en tjej som kör med det och funkar visst bra! Har dock själv ej provat. Gå in och kolla på hemsida. Snabb och jätte bra service där! Mvh Å Charlott
Jag tror att hon kan vara svår på ett hack. Ligger gärna på mycket i körningen. Men kan ju vara värt att testa, iallafall för tömkörning :)
Vill gärna ha tips på fettförbränning :)
Skritt är som du sa bra fettförbränning så långa promenader funkar bra. Hellst i varierande terräng, det bygger även muskler. 
lurvponnyn.vimeddjur.se
Kuperad terräng och "offpist" där hon får lyfta på hovarna. Jag har sett pigga/starka hästar som lugnat ned sig på bettlöst alternativ. Kan vara värt att prova.
Jag tömkör ofta min i repgrimma och tycker att det fungerar jättebra!
Cykla, dra däck och du leder i grimma, gå i lite djupare vatten, gå i skogen, longering m.m