Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1113 ggr
Wippen
0

Ridläger

Nu har Steffi och jag varit på ett intensivt men roligt ridläger i tre dagar

Det inkluderade körning, bruksridning, brukskörning, gymkhana, dressyrtävling, uteritt, hoppning i terräng, 16 kanonduktiga flickor som jag och mamma kristina tog hand om, uteritt var ca 2,5 timmar med sexton barnryttare och alla skötte sig galant både ryttare och häst förutom jag då som alltid ska lyckas klanta mig, jag red våran Mojje och han är lite klumpig i skogen så jag skulle sitta av en stund och gå med honom och jag red i en western sadel och när jag sitter av så fastnar min behå i westernsadelns knopp och där blir jag hängandes och Mojje står bara och tittar på mig och undrar vad jag håller på med, jag ropade på en av flickorna som heter Paulina som red en D-ponny att komma å hjälpa mig vilket hon gjorde, efter mycket knössel så lyckades hon få loss mig och hör och häpna bh:n HÖLL snacka om kvalitet Skrattande, detta blev ju dagens snack bland barnen, tur att man roar folk eller hur?

Kristina och jag lagade tre mål mat åt tjejerna om dagen och fixade mellanmål och sedan var det ju alla aktiviteter som skulle genom föras, sedan är man som mig helt knäpp i huvudet som lyckas rida kanske en gång i halvåret och tror att man aldrig har gjort något annat och då menar jag att jag verkligen rider, att jag sedan som idag och igår får som Zeb Macahan är ju en helt annan sak, eller kanske ska man jämföra mig som en stor anka för stjärten står stundtals rätt ut pga av träningsvärken, men jisses vad roligt vi har haft, jag hade en liten trött Stephanie med mig hem men otroligt lycklig

Ha det så bra detta var bara en liten berättelse dessa tre dagar

Trim
0

Jag visste väl att westernsadlar  inte kan vara bra… Själv har jag när jag nu  var igång att rida åtminstone en gång i veckan överansträngt handleden så jag orkar inte dra mig upp  på Laban som 174. Jag ska aldrig mer klippa 30m syrenhäck…

Vilket kul läger ni verkar ha haft. Trimgruppen fick ställa in sitt för här har vi haft feber. Men nu kan tjejerna börja rida igen.

Hoppas ni har bättre väder än de tär är. Trevlig midsommar.

Wippen, nästa torsdag åker jag  och Henrik till landet (Örsundsbro) vi kanske skulle ta och ses en dag? Kan inte du PM:a ditt telnr?

Wippen
0

Hej Trim

Ja vad roligt visst kan vi ses, ja jag skickar mitt nummer, Ni kan komma hit och fika om Ni vill eller om vi ses nånstans kul vilket fall som helst

Kronos_Tanya
0

De roligaste på lägret var nog när alla shettisarna låg hack i häl på mej och firre fisk :P på våran trevliga uteritt Skrattandeoch sen får man ju inte glömma din roliga 5-kamp alla verkade gilla den iaf :D