Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 370 ggr
Wippen
0

Glad midsommarmorgon den 22/6-07

Hej jag önskar Er ALLA en RIKTIGT GLAD MIDSOMMAR, här är det fortfarande lite mulet men klockan är dock inte så mycket, midsommarstången står på gräsmattan och åttakampen är färdig inför kvällen då vi är 13 stycken som ska delas upp i två lag för att kämpaSkrattande

Tipspromenaden skall jag strax gå och sätta upp när poppisarna har fått morgonskötsel

Så än en gång

HA EN RIKTIGT GLAD MIDSOMMAR ÖNSKAR ANN-KARIN OCH STEFFI MED FAMILJ

sanne
0

God Morgon

Här regnar det nått helt otroligt så det vet i tusan om det blir någon dans runt midsommarstången, är faktiskt lite bekväm av mig, så jag stannar nog hellre hemma med gott sällskap, o go matSkrattande Igår var jag o Ultraljudade 2 ston, båda dräktiga, så himla kul, redan fyra klara helt !!! Sen åkte jag direkt upp till Nossebro o hämtade Anja o Beyla, hur mkt kan en fölunge växa på 2.5 veckor egentligen… tror nästan att Maria bytt ut henne..hihi..

Hoppas alla får en bra dag i regnet, ät gott, drick med måtta o lämna då bilen hemma, dansa o skratta, njut av dagen!!!

Anette
0

God Morgon!

Här i Uddevalla regnar det oxå idag. Trist, just idag, men annars behövs det ju lite blöta.

#1 Va roligt att de tagit sig och att du äntligen fått hem lilla "busungen" igen.Glad

Vi på Giljans Stuteri önska er alla en Riktigt Skön Midsommar!!

Annette
0

God Morgon!

Här regnar det också. Inte mig emot, då slipper jag åka till jobbet och vattna blommorna i helgen ;)

Här blir det en lugn midsommar. Maken jobbar 16-04 hela helgen, så vi skall äta tidigt. Tänkte ta mina hästsysslor framåt kvällen. Jag var och handlade i går kväll. Inte så smart får jag erkänna. Ica Maxis hyllor var ganska tomma på den mest eftertraktade midsommarmaten. Så sonen får klara sig utan senapssill och någon gräslök fick jag inte heller tag på. Vi skall äta hemgjord potatissallad med kycklingfilé. Till efterrätt blir det rabarberpaj istället för jordgubbar.

Ha en trevlig midsommarafton!

RebeckaSvensson
0

God morgon!

Regnmätaren var överfull när jag vaknade så det har kommit mer än 40 mm i natt och regnar gör det än. Tur att jag hann ut och vattna buskar under några timmar igår så det kunde börja regna sen, känns som det var ett väldigt onödigt jobb… 

Önskar alla en trevlig midsommarafton!

zettan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

morrn morrn

vaknade av att regnet forsade på takfönstrena. Gäsp. Hade vela sova lite längre idag. Men men. Idag är det midsommar. Jag ska vara hemma själv och kolla film och äta chips och godis. Så skönt de ska bli bara ja och vovven.

Igår blev Rosa riden Skrattande Hon är helt tokig min lilla Rosa. Hoppas, stuttsar, småstegrar. Men tjejen som red bara skratta och de tyckte Rosa var sååå kul. Så nu ska hon ridas några gånger i veckan. Hoppas hon får fina muskler inför sommarpremeringen. Ska grejja med min sulky i helgen me så ja kan börja köra igen.

ha en trevlig midsommar alla

Annette
0

#5. Vilket fint stall!

Yvonne N.
0

Ha en skön midsommar alla shettisvänner!

Här i Laholm har vi fått 79 mm regn i natt och det fortsätter regna. Men i kväll ska det bli bättre, säger dom i all fall. Hoppas att det stämmer.

VeronicaP
0

Ha en skön midsommar ..

Ja du Yvonne , mycket regn måste det har kommit då jag tom vaknade av hur det vräkte ner , men som sagt lite rotblöta behövs men vi får hoppas att det lättar till kvällen.

[Anna-N]
0

Önskar alla Shetlandsvänner en RIKTIGT skön midsommar!

Trots vädret…..Här har vi iaf sol men det blåser nog upp till regn…

Ann-Christine
0

#7 Oj, 79 mm regn!

Önskar alla vänner en riktigt skön midsommar Glad

Här är det mulet men uppehåll, ska ställa saft och har tagit in fläderblommor…det luktar kattkiss i hela köket, finns det någon godare och mer läskande saft än fläder?

Charlotte-Aveback
0

#10: Tror inte det - flädersaft är helt klart en favorit! Glad

En riktigt skön midsommar till er alla önskar vi på Furunäs! Kör försiktigt och var rädda om varandra!

Lauth
0

God förmiddag.

Även i Värmland öser regnet ner och har så gjort från och till sen igår.

Hoppas alla får en trevlig midsommar med mycket av allt det där goda =)

AusaBausa
0

Här vräker regnet också ner o åskan kom i natt, Baa!

Blir till o ta på regnkläder o sticka t dansen.. för dansa ska vi!!! Är ju van från jobbet o gå ut i alla väder…ungarna bara älskar ju o va ute i regnet! dock hade det varit skönt m en riktigt fin midsommar m mkt sol o varmt så man kan vara ute.

En glad midsommar iallafall! Ta det lugnt med sillen! ;-)        den blir man törstig av!

Kummin
0

Jah.. här är det mulet men inge regn. Ska hem till Farmor o äta och tipspromenad, o dansa . mm :D Hoppas att det blir fint väder, Man vill ju inte frysa när man dansar ;)

Milla
0

God dag!

Här vräker det också ner, vi har fått så mycket så vi har ankor i betkningshagen :-) vilket är mycket populärt bland fölisarna som jagar dom.

Förhoppningsvis så har vi fått sålt påven som hingst.

Glad midsommar alla shettisvänner önskar vi från Havsrosen

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

maysod
0

Önskar alla en riktigt skön midsommar helg.

May

zettan
0

#6 ja visst e de snyggt. knappt man vågar ha hästarna där. Mina shettisar har nu boxar anpassade för storhästar Skrattande. Lilla Boombastic galopperar runt i hans och Arizettes box.

#15 vad kul Milla ¨håller tummarna för Påven

sanne
0

Har just avnjutit en god lunch med våra grannar, mycket trevlig. dansen blir dessvärre inställd pga regnet..

Jozo blev i natt pappa för 3de gången iår, ett sto föl född i Finland.

ingrid
0

Första betäckningsstoet, betäckt på morgonen och ihopsläppt med Garant nu. Stona släpptes till ny hage. Regnet öser ner, en ganska skön dag med andra ord.

Önskar alla en trevlig midommar

Kronos_Tanya
0

ja du…Glad midsommar på er allihopa :DGlad

SannaHolmgren
0

Jag säger godnatt. Har just avslutat en norrlands guld, den enda för idag. Vi har varit hos svärmor och ätit underbart god hemgjord poatissallad bl a, och jag fick (läs: var tvungen) att köra bilen hem förstås, för "någon annan" var först med att dricka upp en.Cool Vilket jag aldrig hinner göra av tre små anledningar…