Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett11-skötsel-hästhållning
Läst 777 ggr
sanne
0

Örontoffsar o Skägg

Hur gör ni, klipper ni detta på era föl ??? Beyla har jättemkt i öronen, men vet inte om det är för o skydda…'

Håller ni efter på era vuxna shettisar hela tiden, eller bara för utställningen ??

Annette
0

Jag klipper bara fölets örontofsar om de skall på utställning.

På de vuxna kan det vara lite olika, vissa hålls efter medan andra får ha lite skägg om de bara är hemma.

VeronicaP
0

Gör sådant bara till utställning , eller på de som tävlar faktiskt. Gör det även på föl.

Anette
0

Fölen skulle jag nog inte klippa om det inte var utställning. De andra kan vara lite olika. Är ju kul att styla dom lite om man ändå borstar och donar med dom..Glad

zettan
0

min lille fölis han får behålla sina gulliiga örontoffsar och skägg. hört att örontoffsarna ska skyda dom mot insekter. vet inte om de e sant

AnnaLundin
0

Man ska ju spar det hår som är inuti öronen, bara klippa det som är utanför, så nog sjutton lär det väl skydda som det ska även om man klipper litegrann. Oavsett föl eller vuxen…

Jag är inte jättenoga med det, men inför utställning klipper jag alltid bort tofsarna och det händer ibland att jag gör det ändå. Däremot skulle jag ALDRIG få för mig att raka en häst inuti öronen, så som en del gör på stora hästar… Förvånad

sanne
0

nej gud nej, jag klipper aldrig inuti öronen… men jag trimmar de stora hela tiden så dom inte får massa skägg o så.  men fölis har så himla mkt i öronen så jag tänkte bara ta lite på det.

Milla
0

endast till utställning på både vuxna och föl

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

JMax
0

Fölen får se ut som de gör. Inget klippande på dom inte.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!