Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 1706 ggr
sanne
1

Shetlandsponnyn Nr 3

Nästa vecka går nummer 3 av Shetlandsponny tidningen ut till betalande medlemmar i SSS

så här ser omslaget ut !

sanne
0

hmm det går inte ladda upp filen..

men tidningen går ivf ut nästa vecka !

Malungstjej
2

OJ så roligt, tänk att denna tidning alltid är så efterlängtad Skrattande

fuxar
0

Oh vad spännande, längtar!!!!!!!!!!

AnnaFagerell
0

Sanne… är det så att din fina, nya hingst är på framsidan?   Flört

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Silenos
0

Tyvärr har det smugit sig in ett litet fel på RKS sida . Bästa Ungponny vid bruks-tävlingen i samband med Riks blev Almnäs Ukama .

PP
0

#5 Isf står det fel i den "officiella" resultatlistan oxå….

Annette
2

Tack Pernilla Perssom för den fina artikeln från Fagersta. Tyckte det var så bra skrivet om Nelson och kul för de nya ägarna att de nämndes :)

Men jag saknade Uppfödarartikeln, den har inte varit med i de senaste två numren? Har den utgått? Det hoppas jag verkligen inte för det är den mest intressanta läsningen i hela tidningen tycker jag.

Hanna-D
0

Längtar hem till brevlådan! Glad

sanne
0

#7 det är beklagligt att inte uppföddare staffeten är med ! det har uppstått lite problem med en som skulle skrivit till förra nummret och alla trodde nog det skulle komma i detta nummer, men vi får se till att den går vidare till någon annan till nästa nummer.

Silenos
0

#6 Ja, det gör det. Men räknar man ihop poängen så ser man att Ukama har mer poäng.

kajsa-kavat
1

Lite fel vid tryckningen eller ? Flera sidor är det dubbelt av Flört

Charlotte-J
2

Ska man själv skicka in bilder på klassvinnare trots att det fotas på plats? Eller är det bara några varje gång som kommer med? Och på Riksen fotades väl dom flesta men mitt 1 årssto var det ingen som fotade. Kanske fånigt men det vore ju kul att få med dom i Tidningen när det går bra och dom blir klassvinnare. Kanske upplysa tydligare från SSS hur man gör för att få med bild på sin ponny som blivit klassvinnare!!

Amor vincit omnia Kyss

sanne
0

#12 det är inte styrelsen som bestämmer detta.

den som skriver reportagen skickar in material till Åsa, sen vem som bestämmer vilka bilder som kommer med vågar jag inte svara på. Men självklart kan man skicka in bilder på egen hand, men det är nog Åsa du ska prata med tror jag

Charlotte-J
3

Okej. Bara undrade då det fotades massor uppe i Rockelstad tex. och mitt sto fotades (hon blev klassvinnare) men hon var inte med i tidningen. Och så nu 1 årsstoet på Riksen. Känns lite tråkigt, men jag kanske bara är barnslig. Flört

Amor vincit omnia Kyss

PP
0

Med tanke på att det aviseras neddragning av antalet sidor i medlemstidningen, kommer det nog bli ännu färre bilder framöver. Oskyldig

Charlotte-J
0

Hoppsan! Obestämd

Amor vincit omnia Kyss

ThiffannyJ
4

#14 Jag fotade till Rockelstad, och jag har i mejlkonversation på facebook (9 juli) skrivit med dig och berättat att alla bilder jag fick hade hon öronen slickade bakåt, du tog själv bild och fick en med öronen frammåt och vi bestämde då att du skulle skicka in din bild eftersom att den blev bättre, du fick även Åsas mejladress av mig.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Annette
14

Några tankar dök upp när jag läste i tidningen att den skall göras tunnare:

• Måste Stamboksnytt vara med? Den infon finns i webstamboken sedan länge och känns för mig onödig och inaktuell att ta upp en hel sida med. Ägarbyten på RS-hingstarna kan väl möjligen vara med.
  • Prylshopen känns onödig. När den är med på utställningar finns inte alla produkter att köpa, åtminstone inte i önskad storlek.
  • Annonsen om SSS höstmöte kan göras mindre för att spara sidor.
  • De flesta småproppar är inaktuella, utställningarna har ibland redan varit och oftast har anmälningstiden redan utgått när tidningen kommer. Folk får titta i föregående nummer eller på nätet. I(I aktuellt nr kunde alla tagits bort eftersom endast 1 resp 2 dagar återstod till 2 utställningar. Till de andra 3 hade den redan utgått)
  • Utställningskrönikan kan enligt mitt tycke göras kortare. Räcker det inte med ½ sida?
  • Lokalsidorna - inaktuella aktiviteter, de har ibland redan varit eller så har anmälningstiden utgått. Dra ner lokalsidorna till 3/lokalförening, notiserna kan göras mindre så får allt material plats ändå.
SaraDoos
0

#11 min hade inga dubbla sidor, så du har nog fått ett 'specialexemplar' Flört

Hanna-D
4

#18 Jättebra förslag! Tycker överlag att det är mycket som kan "tightas" ihop och även använda mindre typsnitt för att få plats med mer.

PP
3

En tanke om inaktuella aktiviteter på regionalföreningarnas sidor bara - det är tyvärr så att tidningen väldigt ofta är försenad för att så många inte respekterar manusstopp. Då är det jättesvårt att veta vilka aktiviteter man kan puffa för om de ligger på gränsen för utlovad utgivning. Även om anmälningstiden gått ut, kan det ju finnas medlemmar som vill besöka exempelvis en utställning. Men visst, vi kan rikta in oss på att senaste utgivningsmånad alltid gäller och försöka planera aktivitetsåret ännu längre i förväg (manusstopp till detta nr var 15/8).

Att plocka bort sidor i sista minuten (som exempelvis småpropparna), är inte heller så bara iom att ett uppslag i en tidning består av fyra sidor.

Men överlag håller jag med om att det finns mycket man relativt lätt kan dra ner på och exempelvis publicera i ett nr/år och därefter hänvisa till det numret och hemsida. Personligen uppskattar jag dock krönikor och andra texter och tycker då hellre att man kan dra ner antalet bilder i anslutning till utställningsreportagen. De som prompt vill ha bild med på alla klassvinnare (vilket kan bli ett 20-tal), kan ju istället rationalisera bort referatet och endast publicera resultatlistor med bild på vinnarna…

Jättebra att åsikter om detta tas upp, då det förhoppningsvis kan leda till att vi får behålla medlemstidningen 4 ggr/år, i reducerad men ändå läsvärd form!

Angeh
3

Ang. bider i tidningen så tycker jag, som inte åker runt på så många utställningar att det är mycket trevligt att få en bild till namnen i reportagen! Tycker också att det kan stå vilka hästar övriga bilder i tidningen föreställer.Bara fotografen säger inte mkt.

kajsa-kavat
0

#19 Ja, jag måtte ha fått ett specialnummer av något slag Obestämd

Sidorna 20, 21 och 22 är det två ex av vardera.

Sidan om Höstutställning Sikeå finns 2 ggr, inga sidnr.

Shetland Nordponnyn 2011 finns 2 ggr, inga sidnr där heller.

Shetland Nordponnyn bruksklasser finns också 2 gånger och inga sidnr.

Så nog är mitt ex lite konstigt. Undrar vad jag missat för något ? Den som är ansvarig för utskicken kanske kan skicka ett nytt ex till mig ???? Medl. nr: 95

sanne
1

Tack Annette ! det var mkt bra tankar, kan du vara gullig o maila dem till mig så tar jag med detta till nästa styrelsemöte !

Tycker tidningen var mkt bra denna gång, nu var bilderna något mindre och fick plats fler på varje sida, sen kanske man inte behöver ha 4-5 sidor från samma utställning..

men det är bara bra om medlemmarna säger vad de tycker, o då inte bara här utan så att det kommer fram till styrelsen..

VeronicaP
2

Jag tycker helt ärligt att är inte material inne till sista datum så får de sig själva att skylla  och i såfall komma med till nästa tidning de går inte att vänta på de som inte kan hålla tiden …

Linnah
0

#24 När har ni nästa styrelsemöte?

sanne
0

#26 vi kommer hålla ett kort telemöte i morgon kväll, sen ett fysiskt möte inom en månad ivf.