Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 715 ggr
zettan
0

god morgon midsommardagen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

morrn morrn

Fy sjutton rent ut sagt vad de regnar. Hm tycker synd om mina små hästar. Ska strax ta och åka ut till stallet och ta in dom ett par timmar. Är mest orolig för fölisen. Ja ja ja vet de är shettisar men ja blir som en mamma antar ja.

Idag blir de städa på schemat efter stallet sen. Här har de behövts städas i en månad snart. JA får verkligen inte fart på mig själv. Städa är de tråkigaste ja vet.

hoppas ni inte ligger med ispåsar på huvudet idag utan att ni mår bra efter midsommarfirandet.

kram

Kana
0

God morgon! Nu kom regnet hit till Insjön, hoppas att det inte blir så mycke. Jag ska åka till Stina i dag och hjälpa till och betäcka Ninette, men jag hoppas att hon har gått ur i dag så jag får ta hem mina pollar. Saknar dem så!

Ha en fortsatt bra midsommar!

AusaBausa
0

God middag! Vaknade kl 9.30, åt frukost o hann säga att man kanske skulle ta en ridtur innan det blev för varmt… då öppnar sig himlen o det bara vräker ner…typiskt!

Fick iallafall en glad nyhet nu precis. Våra bekanta som vi firade midsommar m i går hade fått en pojk nu tidigt på morgonen! Helt otrligt! De stack väl hem vid 1.30 o pojken är född vi 4-5 och mamman kände inget alls när vi satt på festen! Kul med ännu en grabb i skaran här i byn! Grattis grattis till dem!!! Har 2 flickor sen innan så det var ju dubbelglädje för dem!

Annette
0

Här vräker regnet ner. Var just ute och kollade så brunnen utanför garaget orkade svälja allt, det var ingen fara. Inte så kul med swimmingpöl i källaren.

Får väl gå ner till tvättstugan, ungarna åker till mormor och morfar i kväll, så det behövs lite kläder.

Anette
0

God Middag!!

Här är det molnigt men uppehåll just nu, och solen kikar faktiskt  blygt fram emellanåt!!Glad Tyvärr har en hel del av hö´t lagt sig efter allt regn som kommit… blir lite "knöligt" att ta vara på nu….Fundersam

Ska passa på att plocka lite fläderblom att göra saft på medan bror och make fixar med våran gamla eka…

I em. ska vi göra ny hage till unghingst och vallacker

Ha en fortsatt skön midsommardag!

Milla
0

God dag!

Super skönt väder idag lite molningt men solen tittar fram lite då och då.

Är så glad för Carmen har fyllt juver! Idag ska jag inte göra mycket nytta.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Saxo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon !

Åhh ska snart te stallet , LäNGTAR , Känns som att jag inte vart där på evigheter, va där i förrgår senast men hann inte göra så mkt då =/ , Gah idag hade jag tänkt ta en promenad me Ariel sen så ska jag ner å kolla till winter oxå å borsta han lite där nere =) hehe om han inte har blivit vild nu på betet ;)

hejsvejs !

sanne
0

Go morgon

Här är full fart idag, barnen vaknade halv 7, fast jag gick inte upp förrän halv 8, sen har vi pysslat med Anja o Beyla en stund, skurat transporten, den blev som nySkrattande nu håller vi på o stängslar om 2 hagar..pust.. det är varmt, men uppehåll i varjefall. till kvällen blir det lite grillande o så, 

Jozo har det lugnt just nu, för ingen brunstar om… men det kommer fortfarande 1 el 2 ston så då får han lite mer o göra, han sköter sig så bra, vår kille !! Billy har lite lagom o göra,

Alla mår bra o njuter av semestern.

AusaBausa
0

tog en ridtur iallafall för regnet stoppa lika snabbt som det kom. Jätte varmt när jag red iväg…när jag kommit halvvägs så öppnar sig himlen på nytt! Gissa om jag var blöt? Fy fanken vad jag frös… red i väg i kortärmad topp. nice! Värsta grejen var när jag skulle ta på min hjälm så kom det ut världens fetaste äckligaste spindel från hjälmen!!! BAaaa vad hemskt, tänk om den kröpit ut i ansiktet när jag tagit på hjälmen… Usch! Vart senare på Eko o köpte ny hjälm (inte för spindelns skull, utan för den är så söndrig så fodret ramlar ut snart…) men jag snabbade på köpet ngt pga av spindeln..hihi! Samt att jag köpte nya ridkängor för jag har bara gympadojjor o vinterkänger att rida i…fyller snart år så passade på o köpa present t mig när vi ändå var där… då får man vad man vill ha!

VeronicaP
0

God eftermiddag här är det varmt och skönt idag efter gårdagens regn det kom ju mycket här i Halmstad ca 96 mm *ler* så vi fick så vi klarade oss .

Vad kul Millan *ler*