Kostnad för lösdriftsplats?
Vad betalar ni för en lösdriftsplats?
Vi kommer ev. att skaffa vår första egna shettis framöver och har börjat räkna lite på kostnaderna för en eller två shettisar. Vore otroligt intressant att få höra lite om vad ni betalar/tar betalt för en lösdriftsplats för en shettis.
När jag hade James på lösdrift kostade det 300 kr i månaden. Men det var väldigt enkelt! Ingen sadelkammare, varmvatten, spolspilta eller liknande. Det som fanns var en ligghall och en lada att binda upp hästarna i för att rykta.
Det ingick ingenting förutom tillsyn och fodring de dagarna man inte var där. Vi hjälptes alla åt att mocka ligghallen men det kändes som om jag var den som gjorde det mest.
Vi köpte in hö och halm vad vi trodde skulle räcka för vår hästs behov och blandade sedan allt när vi gav. De fick i princip fri tillgång.
Man var tvungen att vara med på diverse ta bort fårnät i hagarna och sätta staket till sommarhagarna vilket kunde ta hela dagar ibland.
Därav det extremt låga priset
(i slutändan tyckte jag inte det var värt det.)
lurvponnyn.vimeddjur.se
Jag tar 500;- i månaden då ingår halm, ström till hagarna, gödselhantering. Man får ta sin utrustning i en sadelkammare som delas med de inackorderade + använda stallet mm när man gör i ordning sin häst.
Hö köper vi in tillsammans
Varma hälsningar; Linda - http://lindaochalco.blogg.se/